شکایت رسمی جف بزوس از ناسا!

جف بزوس بنیانگذار شرکت Blue Origin، شکایت خود به علت همکاری ناسا با شرکت اسپیس ایکس برای فرود بر روی ماه را در دادگاه فدرال ثبت کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از the verge:  جف بزوس بنیانگذار شرکت فضایی Blue Origin، شکایت خود با برنامه ماه ناسا را ​​به دادگاه فدرال کشاند. این شکایت برای به دست آوردن  بخشی از بودجه کاوشگر ماه که به رقیبش، SpaceX ایلان ماسک داده شده، صورت گرفته است و چند هفته پس از سرکوب اولین اعتراض Blue Origin به برنامه ماه توسط یک آژانس ناظر فدرال صورت می‌گیرد. به گفته وکلای Blue Origin، شکایت این شرکت که جمعه گذشته در دادگاه دعاوی فدرال ایالات متحده ثبت شد به عنوان یک چالش برای "ارزیابی غیرقانونی و نادرست ناسا از پیشنهادات" ارائه شده در مسابقه ماه توصیف شد.

شرکت اBlue Origin یکی از سه شرکتی بود که از سال ۱۹۷۲ برای قراردادن اولین فضانوردان ناسا بر روی کره ماه رقابت می‌کرد. در آوریل، ناسا پیشنهاد ۵.۹ میلیارد دلاری این شرکت را برای سیستم فرود ماه آبی خود کنار گذاشت و در عوض پیشنهاد ۲.۹ میلیارد دلاری SpaceX را برای SpaceX انتخاب کرد. این قرارداد شامل دو فرود روی ماه است - یکی فرود آزمایشی بدون انسان و دیگری با انسان - و طبق داده‌های فدرال، SpaceX قبلاً ۴۳۹ میلیون دلار از ناسا برای شروع کار خود دریافت کرده است.

شکایت رسمی جف بزوس از ناسا!

در حال حاضر در دادگاه، چالش Blue Origin می‌تواند باعث توقف مجدد قرارداد SpaceX و تأخیر طولانی در مسابقه ناسا برای فرود فضانوردان بر روی ماه تا سال ۲۰۲۴ شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار