سنگ اندازی های جف بزوس به دلیل ناتوانی در رقابت با اسپیس ایکس

اسپیس ایکس به مدیریت ایلان ماسک اعلام کرد که شرکت آمازون به دلیل ناتوانی در رقابت با آن ها سعی دارد تکمیل سرویس استارلینک را به حالت تعلیق در بیاورد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از انگجت؛ شرکت اسپیس ایکس به جدیدترین تاکتیک‌های متوقف کننده آمازون واکنش نشان داد. این شرکت دیروز به کمیسیون فدرال ارتباطات ایالات متحده (FCC) گفت که شرکت آمازون به صورت هدفمند و با برنامه قصد دارد تا سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را به تاخیر بیندازد.


بیشتر بخوانید


شکایت آمازون از اسپیس ایکس، مانعی برای این شرکت ماهواره‌ای

دلیل این اتفاق هم این است که شرکت آمازون تاکنون نتوانسته سیستم ماهواره‌ای خودش به نام Kuiper Systems را تکمیل و آماده رقابت و پرتاب کند. البته این اولین بار نیست که آمازون برای اسپیس ایکس مانع تراشی می‌کند. قبلا و در موضوع قرارداد اسپیس ایکس و ناسا برای ساخت فرودگر ماه، آمازون شکایت نامه‌ای را تنظیم کرد و این موضوع را به حالت تعلیق در آورد.

تصویر استارلینک

اسپیس ایکس گزارشی را به FCC ارسال کرد و در آن نوشت:" متاسفانه نامه اخیر شرکت آمازون جدیدترین تلاش آن‌ها به منظور کاهش سرعت رقابت فضایی است و از رفع نگرانی‌های این کمیسیون درباره سیستم ماهواره‌ای مدار غیر زمین آهنگ خودش سر باز زده است. اکنون لازم است کمیسیون سنگ اندازی‌های آمازون را بررسی کند و به سرعت برنامه اسپیس ایکس را برای اظهارنظر و رفع نگرانی عمومی و بررسی‌های کامل منتشر کند. "

تصویر شرکت اسپیس ایکس

شرکت آمازون هفته گذشته با ارسال نامه‌ای از FCC خواست تا پیشنهاد اسپیس ایکس برای استارلینک را رد کند و ادعا کرد که با ارائه دو سیستم جداگانه برای اینترنت ماهواره خودش، قوانین این کمیسیون را نقض کرده است. اسپیس ایکس هم در پاسخ به این نامه ادعا کرد که آمازون هنوز به FCC نگفته چگونه از دخالت با سرویس‌های دیگر اجتناب می‌کند یا چگونه قوانین مربوط به زباله‌های مداری را رعایت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار