کارگاه ارتقاء سطح آگاهی علمی رابطان رسانه‌ای صنعت حمل و نقل هوایی با موضوعات تخصصی این صنعت و فعالیت‌های کارشناسی - فنی در قسمت‌های مختلف برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، صبح امروز کارگاه یک روزه‌ای به منظور ارتقای سطح آگاهی علمی و کاربردی در حوزه اطلاع‌‌رسانی صنعت حمل و نقل هوایی و در راستای آشنایی رابطان رسانه‌ای شرکت‌ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با موضوعات تخصصی صنعت حمل و نقل هوایی و فعالیت‌های کارشناسی - فنی هما در قسمت‌های مختلف، برگزار شد.
در این کارگاه آموزشی، موضوعات تخصصی صنعت حمل و نقل هوایی و فعالیت‌های لازم برای انجام یک پرواز، از زمان فروش بلیت با مسافر تا زمانی که هواپیما پرواز می‌کند و سپس به زمین می‌نشیند و پس از آن مسافر پیاده شده و بار خود را دریافت می‌کند، مورد بررسی قرار گرفت و دست‌اندرکاران صنعت در این‌باره توضیحاتی را ارائه دادند.
بنا‌براین گزارش در این مراسم ، مدیرکل فروش بلیت مسافر ، مدیرکل خدمات فرودگاهی هما، کارشناس مهندس و تعمیرات ایران‌ایر و مدیرکل آموزش عملیات پرواز ایران‌ایر، حضور داشتند.

در ابتدای این جلسه ‌مدیرکل روابط عمومی شرکت ایران‌ایر، اظهار داشت: صنعت حمل و نقل هوایی از اساسی‌ترین موضوعات در زمینه تولید ناخالص ملی کشور است.
نوش‌آبادی ادامه داد: در انواع حمل و نقل به غیر از حمل و نقل هوایی، زمان جابه‌جایی طولانی‌مدت است، اما در حمل و نقل هوایی، سرعت در کنار ایمنی ‌پرواز، حرف اول را می‌زند.
وی یادآور شد: حمل و نقل هوایی در انتقال فرهنگ، تاریخ و موضوعات مختلف اجتماعی در کنار جابه‌جایی کالا و مسافر مؤثر است.

 

بنابر‌این گزارش در ادامه این مراسم مدیرکل فروش مسافر هما، اظهار داشت : هما اولین شرکت هواپیمایی داخلی است که بلیت‌های خود را به صورت 100 درصد اتیکت شده به فروش می‌رساند.
جمشيدي با بیان اینکه 90 درصد فروش هما توسط دفاتر خدمات مسافری انجام می‌شود، گفت: در این باره تعامل مطلوبی با آژانس‌های فروش بلیت داریم.
وی افزود: یک هزار و 741 آژانس فروش بلیت با مجموعه و سیستم هما کار می‌کردند در حالی که این رقم تا قبل از سال 88، تعداد 832 آژانس بود.
جمشیدی با اشاره به اینکه ‌در بحث آموزش، شرکت هواپیمایی ایران‌ایر بسیار فعال است، خاطرنشان کرد: هر سال تمامی آژانس‌ها را با مقررات جدید و به‌روز فروش آشنا می‌کنیم که در این راستا در سال جاری تاکنون در تهران 500 آژانس تحت آموزش‌های روز قرار گرفتند.

در ادامه این مراسم مدیرکل خدمات فرودگاهی ایران‌ایر، اظهار داشت: خدماتی که زمانی هواپیما بر روی زمین قرار دارد و به مسافران و خود هواپیما ارائه می‌شود، خدمات فرودگاهی نام دارد.
پورعبدالله ادامه داد: خدمات فرودگاهی به مسافران شامل خدمات ویژه، سرویس‌دهی به مسافران ناتوان ذهنی و حرکتی و مسافران بیمار، امور جامه‌دان، کیوسک‌های خودپذیرش مسافر، است و در حیطه مربوط به هواپیما شامل خدمات رمپ، تخلیه و بارگیری بار، نظافت هواپیما، سوخت‌گیری، اتصال آب به هواپیما، لود کنترل و هماهنگی پرواز است.

بنابراین گزارش در ادامه جلسه کارگاه یک روزه ارتقای سطح آگاهی علمی و کاربردی در حوزه اطلاع‌‌رسانی صنعت حمل و نقل هوایی، یکی از کارشناسان مهندسی و تعمیرات هما، اظهار داشت: پس از جنگ جهانی دوم 52 کشور در شیکاگو جمع شدند و قوانین صنعت حمل و نقل هوایی را تدوین کردند که این قوانین در دسامبر همان سال به تصویب رسید.
طمیمی افزود: 192 کشور عضو پیمان شیکاگو هستند که در قالب 22 فصل و 96 ماده تدوین شده و ضمائم آن 17 انکس است.
وی خاطرنشان کرد: سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران نیز جزو اعضای پیمان شیکاگو است.
این کارشناس مهندسی و تعمیرات هما افزود: سرویس‌دهی به هواپیماهای خریداری‌شده، برطرف کردن مشکلات هواپیما‌ها، انجام تعمیرات دوره‌ای و تخصصی، چک‌های مدت‌دار هواپیما، چک‌های دوره‌ای، روزانه و هفتگی هواپیما، اورهال هواپیما و آموزش‌های لازم در این باره توسط این بخش انجام می‌شود.

همچنين در ادامه این مراسم مدیرکل آموزش عملیات پرواز ایران‌ایر، اظهار داشت: واحد عملیات از دو بخش کاکپیت (سالن مسافر) و کابین (محل قرار گرفتن خلبان، کمک خلبان و مهندس پرواز) تشکیل شده است.
کاپیتان محمدی افزود: تنظیم برنامه‌ها، واحد آموزش عملیات، واحد هماهنگ‌کننده کرو پرواز، آموزش‌های کرو پرواز، آموزش‌های دوره‌ای، آموزش عملیات اطفا حریق، آموزش فرود در آب، چک‌های کرو پروازی و شبیه‌سازی، برخی از مواردی است که توسط این اداره کل در ایران‌ایر انجام می‌شود.

در پایان این کارگاه یک روزه، گواهینامه‌ای به اصحاب رسانه مبنی بر گذراندن دوره مذکور‌ توسط هما ارائه شد.
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار