رئیس پلیس فتا کردستان گفت:میزان کشف جرائم سایبری رخ داده در کردستان نسبت به سال گذشته ۶ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، مهدی دانش پور رئیس پلیس فتا کردستان گفت: میزان کشف جرائم سایبری رخ‌داده در کردستان سال گذشته ۹۰ درصد بوده که امسال به ۹۶ درصد افزایش‌یافته  که رشد ۶ درصدی را نشان می دهد.

 دانش پور گفت: از زمان فعال شدن رمز پویا ۶۱ درصد از فراوانی جرائم مالی و ۵۰ درصد از برداشت‌های غیرمجاز کاهش پیدا کرده است.

اوبا اشاره به وقوع کلاهبرداری سایبری در برخی از سایت‌های فروش کالا گفت: شهروندان سعی کنند در محل سکونت خود خرید کنند یا پیش از رویت کالا پولی پرداخت نکنند.

رئیس پلیس فتا کردستان افزود: ۸۲ درصد مردم از بستر فضای مجازی استفاده می‌کنند، اما این فضا شمشیری دو لبه همراه با فرصت و تهدید است.

دانش پور با یادآوری این موضوع که برخی از مردم در حین استفاده از اینترنت و فضای مجازی به اندازه عبور از خیابان امنیت را رعایت نمی‌کنند، گفت: بیش از نیمی از پرونده‌های مالی ما ناشی از اعتماد نابجا، وسوسه، طمع و سهل‌انگاری است.

او با تاکید بر این که مردم حریم خصوصی خود را حفظ کنند و هر عکس یا اطلاعاتی را در فضای مجازی قرار ندهند افزود: شهروندان می‌توانند در تماس با فوریت‌های سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ سوال‌های خود را مطرح کرده یا موارد قابل بررسی را اطلاع دهند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.