رئیس پلیس فتا کردستان گفت: از ابتدای سال تاکنون وقوع جرائم ااخلاقی در فضای سایبری استان کردستان ۶۴ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، مهدی دانش‎پور رئیس پلیس فتا کردستان اظهار کرد: خبرگزاری فارس از جمله رسانه‌هایی است که نقش مهمی در اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی اقدامات و برنامه‌های انتظامی استان به جامعه دارد.

اوضمن تقدیر از تلاش‌های خبرنگاران این رسانه، گفت: متاسفانه عدم شناخت کافی از مخاطرات فضای مجازی، موجب افزایش آمار جرائم در این بستر شده است.

رئیس پلیس فتا استان کردستان از افزایش ۶۴ درصدی وقوع جرائم اخلاقی در فضای سایبر در ۳ ماهه اول امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: جرائم مالی نیز در این مدت ۶ درصد افزایش داشته است.

دانشپور خاطرنشان کرد: ۱۳۸ درصد از جرائم اخلاقی که در بستر فضای مجازی به وقوع پیوسته با تلاش همکاران پلیس فتا در سطح استان کشف شده است.

او از رشد ۶ درصدی کشف به وقوع در حوزه جرائم مالی فضای سایبر در سطح استان خبر داد و گفت: جمع کشف به وقوع در سه ماهه اول سال گذشته ۶۸ درصد بود که در سه ماهه نخست امسال به ۹۸ درصد افزایش یافته است.

او تصریح کرد: سال گذشته ۹۷ درصد و امسال ۹۸ درصد کل جرائم مالی در فضای سایبر کشف شده است.

رئیس پلیس فتا استان کردستان افزود: ۹۶ درصد از مجموع جرائم فضای سایبری در سال‌جاری کشف شده است.

دانش‌پور در ادامه به درصد فراوانی جرائم هم گریزی زد و عنوان کرد: جرائم اخلاقی ۲۹ درصد فراوانی جرائم فضای مجازی را در استان به خود اختصاص داده و ۴۹ درصد در حوزه جرائم مالی و ۲۲ درصد سایر جرائم است.

او تصریح کرد: امسال همچنین دستگیری مجرمین فضای سایبر در کردستان ۱۶۳ درصد نسبت به سه ماهه اول سال گذشته افزایش داشته است.

دانشپور با بیان اینکه فراوانی سن متهمین در جرائم فضای مجازی مربوط به رنج سنی ۱۴ تا ۲۵ سال است، گفت: بیشترین بزه‌دیده در حوزه فضای مجازی مربوط به شهرستان سنندج است.

رئیس پلیس فتا استان کردستان اضافه کرد: کم آگاهی نسبت به خطرات و آسیب‌های فضای مجازی عامل مهم در گرفتارشدن افراد است.

رئیس پلیس فتا استان کردستان افزود: کودکان با ورود به سرزمین ناشناخته فضای مجازی گم و یا گرفتار دام‌های خطرناک می‌شوند براین اساس والدین باید در کنار فرزندان این سرزمین ناشناخته را با امنیت بیشتر عبور کنند.

او تصریح کرد: والدین برای عبور فرزندان از خیابان آن‌ها را تربیت می‌کنند، ولی بدون آموزش و نظارت چنین فضای پرمخاطره‌ای در دسترس کودکان قرار می‌گیرد.

رئیس پلیس فتا کردستان افزود: والدین باید براساس زمان و شرایط آن فرزندان خود را تربیت کنند.

او در ادامه به مردم هشدار داد که مواظب حک دوربین‌های مداربسته مغازه و خانه‌ها باشند، اظهار کرد: سایت‌های خارجی به راحتی این دوربین‌ها را حک می‌کنند، مردم در زمان استفاده از دوربین‌های مدار بسته رمزنگاری و کار‌های رمزنگاری را انجام تا دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: فضای مجازی ، سایبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.