آیت الله حسینی بوشهری مسجد را همچون قلب تپنده‌ای برای حیات اسلام توصیف کرد و آن را کانون محوری فعالیت‌های جامعه اسلامی دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یک شنبه شب در نوزدهمین اجلاس روز جهانی مسجد، گفت: پیروان تمام مکاتب بشری، همواره، در تلاش بوده‌اند تا پایگاهی برای پیروان خود آماده کنند و آتشکده‌ها و کلیسا‌ها نیز به همین منظور پدید آمدند؛ حتی بت پرست‌ها هم بتکده ساختند تا از این راه ارتباط آئین خود را با پیروان آن تقویت نمایند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: اسلام که نسخه هدایت جامع، جاودانی و جهانی از سوی خداوند است و داعیه هدایت تمام بشریت را دارد نیز، مانند سایر ادیان به دنبال تأسیس چنین پایگاهی بود و بر همین اساس پیامبر گرامی اسلام (صلی‌الله علیه و آله و سلم) نهاد مسجد را بنا نهاد.

امام جمعه قم مسجد را همچون قلب تپنده‌ای برای حیات اسلام توصیف کرد و آن را کانون محوری فعالیت‌های جامعه اسلامی دانست.

رئیس جامعه مدرسین اولین و مهم‌ترین کارکرد مسجد پس از عبادت و راز و نیاز را، آموزش به ویژه آموزش معارف اسلامی دانست و افزود: مسجد باید مانند گذشته به قطب اصلی آموزش تبدیل شود و رابطه طلاب و دانشجویان با این نهاد مقدس، عمیق‌تر از گذشته شود.

آیت الله حسینی بوشهری کارکرد سیاسی و رسانه‌ای را نیز از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین کارکرد‌های مساجد عنوان کرد و افزود: مسجد به عنوان یک تریبون بزرگ می‌تواند در مقابل شایعات منتشر شده در فضای مجازی بایستد و با انتشار اخبار صحیح، فضای جامعه را از دروغ پاک کند.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: مسجد ، حوزه علمیه قم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار