رئیس جامعه مدرسین در دیدار رئیس پلیس راهور قم بر لزوم آموزش فرهنگ ترافیک به دانش آموزان تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،  آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری،رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار سرهنگ غلامرضا صدفی،رئیس پلیس راهور قم  با اشاره به لزوم آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی در مدارس گفت: فرهنگ ترافیک باید به‌صورت عملی به دانش آموزان آموخته شود.

او با اشاره به ارزش بالای جان انسان افزود: گاهی به خاطر رعایت نشدن قوانین از سوی یک فرد، یک خانواده داغدار می‌شود.

حسینی بوشهری پلیس را مساوی بانظم در یک کشور دانست و با اشاره به لزوم فعالیت فرهنگی-آموزشی در این زمینه عنوان کرد: من معتقدم کار فرهنگی و آموزش در زمینه قوانین باید از آموزش‌وپرورش و سنین کودکی آغاز شود.

او افزود: در حال حاضر در کتب آموزشی-تحصیلی به‌صورت بسیار جزئی به این مطلب پرداخته‌شده است.

رئیس جامعه مدرسین با اشاره به لزوم استفاده از آموزش عملی علاوه بر آموزش نظری ادامه داد: باید علاوه بر آموزش این مطالب به دانش آموزان در کتب درسی، دوره‌های آموزش عملی نیز از طرف پلیس راهور به این منظور برگزار شود.

حسینی بوشهری ضمن تأکید بر بهره‌گیری از ظرفیت سخنرانان معروف کشوری که عمدتاً از شهر قم هستند، گفت: سخنرانان معروف باید این مطالب را با خمیرمایه‌های دینی مانند اهمیت حفظ جان خود و دیگران یا تحت عنوان نظم و انضباط و مسائل این‌چنینی از طریق تریبون‌هایی که در اختیاردارند، مانند برنامه سمت خدا که در سطح کشور بیننده زیادی نیز دارد، مطرح کنند.

او کمک گرفتن از ائمه جماعات و استفاده از ظرفیت مساجد را نیز در افزایش بیش‌ازپیش فرهنگ ترافیک مؤثر دانست .

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری فضای مجازی را یکی دیگر از راهکار‌های انتقال مفاهیم و فرهنگ ترافیک عنوان کرد.

او با اشاره به بحث اصلاح زیرساخت‌ها افزود: اصلاح جاده‌ها و ایمن‌سازی معابر نیز از اموری است که از اهمیت بالایی برخوردار است و شهرداری باید در این زمینه همکاری لازم را با پلیس راهور داشته باشد.

رئیس جامعه مدرسین در پایان بر لزوم افزایش فرهنگ ترافیک در قم تاکید کرد و گفت: شهر قم باید در این زمینه الگو باشد چه برای سطح کشور و حتی برای زائرانی که به این شهر سفر می‌کنند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار