سازمان ملل خواستار آتش‌بس فوری در اتیوپی شد

دبیرکل سازمان ملل با اشاره به وضعیت کنونی مردم به ویژه زنان در اتیوپی، خواستار برقراری هر چه سریعتر آتش‌بس در این منطقه شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل با اشاره به وضعیت فاجعه‌بار کنونی در اتیوپی خواستار برقراری سریع آتش‌بس در این منطقه و عدم محدودیت در دسترسی برای کمک‌رسانی به مردم اتیوپی شد.

او با بیان آنکه هر چه سریعتر باید در اتیوپی آتش‌بس برقرار شود، افزود: «میلیون‌ها نفر در اتیوپی نیاز مبرم به کمک دارند و زنان از خشونت بسیاری رنج می‌برند.»

گوترش که این اظهارات را در کنفرانسی خبری در نیویورک مطرح می‌کرد، در ادامه بیان کرد: «زمان آن فرا رسیده تا تمام طرف‌ها متوجه شوند راه‌ حلی نظامی برای این مسئله نیست و مهم‌تر از آن، حفظ وحدت و ثبات در اتیوپی برای منطقه و جامعه جهانی حائز اهمیت است.»

این مقام ارشد بین‌المللی همچنین در بخشی دیگر گفت: «شرایط برای کمک‌های بشردوستانه بسیار وخیم است. میلیون‌ها نفر در اتیوپی نیازمند هستند، تمامی زیرساخت‌ها در این زمینه از بین رفته است. روایت‌هایی دست اول از زنانی به گوش می‌رسد که بدترین خشونت‌ها را تحمل کرده‌اند.»

گوترش در انتها خواستار تشکیل ائتلافی به رهبری اتیوپی شد تا مذاکراتی برای صلح انجام شود.

هفته گذشته صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) و برنامه جهانی غذا اعلام کردند که حدود ۳۰۰ هزار غیرنظامی در شمال اتیوپی در نتیجه ادامه درگیری‌ها از نظر تامین مواد غذایی در وضعیت بسیار بحرانی قرار دارند.

سازمان ملل متحد پیشتر اعلام کرده بود ۴۰۰ هزار نفر در این منطقه با شرایط مشابه قحطی رو به رو هستند. این هشدار در شرایطی صادر شده است که در تازه‌ترین درگیری‌ها در شمال اتیوپی شمار زیادی غیرنظامی جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار