رشد صادرات چین در ماه‌های اخیر میلادی به دلیل گسترش همه گیری کرونا در جهان به طرز چشمگیری کاهش یافت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، رشد صادرات و همزمان با آن روند واردات چین به دلیل محدودیت‌های جهانی اعمال شده برای نوع جهش یافته ویروس کرونا موسوم به دلتا در ماه گذشته میلادی شاهد کاهش بود.

بر این اساس، آمار‌ها نشان می‌دهد بخش صنعتی چین در نیمه دوم سال میلادی جاری شروعی مطلوب را در عرصه تبادل کالا و تولیدات رقم نزده است. چین به عنوان بزرگترین صادرکننده جهان پس از مهار نسبی همه گیری کرونا در کشور در چند ماه نخست سال جاری میلادی توانست رکوردی تاریخی در زمینه اقتصادی به ثبت برساند. اما در دو ماه اخیر به دلیل شدت گرفتن دوباره همه گیری کرونا در جهان و نیز برخی شهر‌های چین مقامات مجبور به اعمال دوباره برخی محدودیت‌ها شدند که این امر بر روند تولید و صادرات این کشور تاثیر چشمگیری گذاشته است.

در این راستا و به منظور کنترل مجدد این همه گیری برخی مشاغل و کارخانه‌های تولیدی به صورت موقت در برخی شهر‌های چین تعطیل شده اند. به گفته منابع خبری، سیل‌های فصلی و تغییرات آب و هوایی در ماه‌های اخیر هم بر بخش صنعتی این کشور تاثیرگذار بوده است.

این تغییرات در حالیست که تحلیلگران اقتصادی پیش بینی کرده بودند در نیمه دوم سال جاری میلادی بخش تولید و صادرات چین افزایشی بیش از ۲۰ درصد را تجربه خواهد کرد.

ژیوی ژانگ، اقتصاددان ارشد چینی در این رابطه گفت: گسترش همه گیری کرونا در جهان ممکن بود این فرصت را در اختیار چین قرار دهد تا به یکی از قطب‌های تجاری بزرگ در جهان تبدیل شود، ولی در حال حاضر وضعیت نه چندان مناسب کرونای دلتا در کشور‌های آسیایی و نیز در برخی شهر‌های چین بخش تولید و صادرات کشور را با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش منابع خبری، شیوع دلتا کرونا در دو ماه اخیر میلادی در استان‌های شرقی و جنوبی چین به عنوان قطب‌های اصلی صادراتی این کشور افزایش داشته است.

براساس اعلام آمار‌های رسمی، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان هم اینک از مرز ۲۰۱ میلیون نفر عبور کرده است. متاسفانه این ویروس تاکنون بیش از ۴ میلیون و ۲۷۰ هزار نفر را به کام مرگ کشانده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار