مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: مبارزه با آفت پروانه برگ خوار سفید بلوط در ۱۰ هزار هکتار از جنگل‌ های شهرستان باشت آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، غلامحسین حکمتیان اصل، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از نحوه محلول پاشی درختان بلوط شهرستان باشت گفت: به دلیل کاهش بارندگی و خشکسالی‌ های پی در پی جنگل های بلوط زاگرس دچار خسارت از آفت پروانه برگ خوار سفید بلوط شده است.

حکمتیان اصل افزود: ۱۲ دستگاه تراکتور تانکردار عملیات زمینی مبارزه با آفت پروانه برگ خوار سفید در شهرستان باشت را انجام می دهد.

او با بیان اینکه عملیات مبارزه با پروانه برگ خوار سفید بلوط با محلول پاشی و با استفاده از محلول BT است ادامه داد: در جنگل‌ های این مناطق از روش محلول‌ پاشی استفاده می‌شود که سازگار با محیط زیست است و ضرر و زیان برای موجودات و محیط زیست ندارد.

حکمتیان اضافه کرد: امسال درختان بلوط منطقه چهار راه گشین، تلخاب بیدک، تلخاب میرعلی بخش، پنبه‌ زار، نارگ موسی، تلچگاه، آبدگاه، ملیتم و کوه دهک دچار آفت پروانه برگ خوار سفید شدند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: این مبارزه تا مرداد ماه امسال ادامه دارد و در حال حاضر با محلول پاشی تا حدودی از پیشروی این بیماری به خوبی جلوگیری شده است.

در ادامه این بازدید رجبی رئیس گروه گیاه پزشکی دفتر حفاظت و حمایت سازمان جنگل ها و مراتع کشور گفت: آفت پروانه برگ خوار سفید بلوط ۱۰ هزار هکتار از جنگل‌ های منطقه باشت در کهگیلویه و بویراحمد را درگیر کرده است.

رجبی با اشاره به اینکه پس از انجام مطالعات و پایش و شناسایی مناطق آلوده، چگونگی مقابله با آفت و کنترل بیماری به خوبی انجام شده افزود: در جنگل‌ های مناطق مبتلا شده به آفت پروانه برگ خوار سفید بلوط از روش محلول‌ پاشی استفاده شده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.