مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان از تهیه ۴۶ پرونده از آثار تاریخی و طبیعی زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، امیر ارجمند، مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت : ۴۶ پرونده ثبتی از آثار استان زنجان برای ثبت در فهرست میراث ناملموس، منقول، نامنقول و طبیعی کشور، در حال شناسایی و مستندنگاری است.

او افزود: تعداد ۴۶ اثر در روستا‌ها و شهرستان‌های استان زنجان، شناسایی شده و در حوزه غذا‌های سنتی، بازی‌های بومی و محلی، محوطه­‌های تاریخی، آثار و ابنیه تاریخی، آیین‌­ها و مراسم­‌ها، چشمه و درخت، دریاچه، آبشار، جنگل و ... در حال بررسی و مستندنگاری است که برای ثبت در فهرست میراث ملی کشور ارائه خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان به پرونده تدوین‌شده ۴۶ اثر پیشنهادی زنجان اشاره کرد و با بیان اینکه پرونده‌های مذکور پس از انجام مراحل مربوطه برای ثبت در فهرست آثار ملی کشور آماده می‌شوند، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت ویژه مقوله ثبت آثار، برنامه‌ریزی‌های لازم برای ادامه این روند و تهیه پرونده‌های جدید از میان آثار شناسایی‌شده با ارزش نیز انجام شده است.

 او همچنین در ادامه افزود: با ثبت این بنا‌ها در فهرست آثار ملی کشور به‌عنوان شناسنامه و هویت تاریخی این منطقه، گامی مهم در پیشبرد اهداف سازمانی برداشته شود.

 

انتهای پیام/ف 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.