رئیس اداره­ میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ایجرود از بهسازی بافت تاریخی و کوچه‌باغ‌های روستای خوئین خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، عبدی کیا رئیس اداره­ میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ایجرود گفت: در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها در راستای حفاظت و نگهداری از معماری بومی و بافت تاریخی از مصالح بومی برای عملیات عمرانی در بافت تاریخی و فرهنگی روستا خوئین استفاده می‌شود.

او افزود: کف سازی با سنگ لاشه بومی منطقه، بهسازی معابر با جدول­گذاری در حال حاضر در این روستای تاریخی و هدف گردشگری با همکاری بنیاد مسکن، دهیاری و نظارت کارشناسان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ایجرود در حال انجام است.

عبدی­ کیا  ادامه داد: با انجام عملیات کف‌سازی و ادامه روند بهسازی و بازسازی این روستای منحصربه‌فرد، زیبایی دو چندانی پیدا می‌کند و مکانی منحصر به‌ فرد برای میزبانی از گردشگران داخلی و خارجی در روز‌های بعد از کرونا خواهد شد.

او گفت: بهسازی بافت تاریخی و کوچه‌باغ‌ها معمولاً از جنبه‌های گوناگون معماری، فرهنگی، تاریخی، اجتماعی، شهرسازی و اقتصادی دارای ارزش و اهمیت هستند و حفظ، احیا و بازسازی می‌تواند حیات این منطقه را همگام با رشد و توسعه به پیش برد.

رئیس اداره­ میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان ایجرود افزود: خوئین یکی از روستا‌های هدف گردشگری استان زنجان  بوده و دارای آثار تاریخی و طبیعی متعددی بوده که از جمله آن ها می­توان به میل خوئین، گورستانی تاریخی، دژمنده شهر زیرزمینی، آسیاب و مساجد اشاره کرد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.