دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی از ورود محموله جدید واکسن کرونا به استان خبر داد.

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: امروز ۱۸ هزار و ۸۵۰ دز واکسن کرونا وارد استان شد که این محموله شامل واکسن‌های آسترازنکا می‌شود.

او افزود: محموله جدید واکسن مربوط به افرادی است که در ۱۲ هفته‌ گذشته نوبت اول واکسن آسترازنکا را دریافت کرده اند که بیشتر شامل پرسنل بهداشت و درمان و دانشجویان پزشکی می‌شود که از فردا تزریق نوبت دوم این واکسن برای این گروه هدف آغاز می‌شود.

شریف زاده اظهار کرد: واکسن‌های سینوفارم موجود برای تزریق نوبت اول واکسن کرونا به گروه هدف بالای ۴۸ سال استفاده می‌شود.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس درخراسان جنوبی تصریح کرد: تاکنون در مجموع ۱۶۰ هزار دز واکسن وارد استان شده که تا روز گذشته از این تعداد واکسن نزدیک به ۱۱۰ هزار دز تزریق شده است.

او با اشاره به راه اندازی مراکز تجمیعی واکسیناسیون ادامه داد: با راه اندازی این مراکز جدید، پوشش واکسیناسیون جمعیت هدف از ۸.۱۴ درصد به ۱۴.۳ درصد افزایش داشته است.

شریف زاده با اشاره به این که تعدادی از سالمندان ساکن در روستا‌ها امکان ثبت نام در سامانه salamat.gov.ir برایشان وجود ندارد بیان کرد: بهورزان خانه‌های بهداشت به صورت تلفنی به این گروه هدف برای تزریق واکسن نوبت می‌دهند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی در خصوص روند ثبت نام در سامانه salamat.gov.ir گفت: امکان ثبت نام در سامانه برای متولدین ۵۲ و قبل از آن فعال است؛ با ورود به سامانه اولین گام انتخاب استان محل سکونت و در صفحات بعد به ترتیب وارد کردن کد ملی و انتخاب تاریخ تولد است.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.