دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: افرادی که زمان تزریق نوبت اول واکسنشان فرا رسیده است، می‌توانند به انتخاب خودشان واکسن ایرانی یا چینی دریافت کنند.

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: در حال حاضر در تمام مراکز واکسیناسیون تجمیعی و جامع سلامت استان واکسن کوو ایران برکت و سینوفارم چینی برای تزریق نوبت اول گروه هدف وجود دارد.

او افزود: قبل از تزریق نوبت اول واکسن برای گروه هدف از مراجعین در خصوص این که چه نوع واکسنی برایشان تزریق شود سوال می‌شود.

شریف زاده با اشاره به این که تنها مراجعین تزریق نوبت اول واکسن کرونا حق انتخاب بین واکسن ایرانی یا چینی دارند اظهار کرد: افرادی که نوبت دوم تزریق واکسن آن‌ها رسیده است بر اساس این که در نوبت اول چه نوع واکسنی دریافت کرده اند واکسیناسیون می‌شوند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی تصریح کرد: با توجه به این که تعدادی از سالمندان و کادر بهداشت درمان نوبت اول واکسن آسترازنکا را دریافت کرده اند، در محموله جدیدی که وارد استان می‌شود واکسن آسترازنکا برای تزریق نوبت دوم این گروه هدف تزریق می‌شود.

او با اشاره به این که در روز‌های تعطیل تست سریع انجام می‌شود، ولی گزارش آن به روز بعد موکول می‌شود، ادامه داد: علت کاهش آمار موارد کرونا مثبت امروز و روز گذشته این بوده که موارد تست سریع انجام شده در این دو روز به آمار اضافه نشده است.

شریف زاده با اشاره به این که موارد بستری و سرپایی کرونا مثبت افزایش پیدا کرده است، بیان کرد: بعد از گذشت دو هفته موارد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه نیز افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.