دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: در طول ۳ روز ۳۰ درصد از گروه سنی ۵۰ تا ۶۹ سال بیرجند علیه ویروس کرونا واکسینه شده اند.

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: از جمعیت ۴۰ هزار نفری ۵۰ تا ۶۹ سال واجد شرایط واکسیناسیون در شهرستان بیرجند تاکنون ۱۲ هزار نفر واکسینه شده اند.

او با اشاره به این که در طول سه روز ۳۰ درصد از جمعیت هدف واکسینه شده اند افزود: هنوز تعداد زیادی از سالمندان ۵۰ تا ۶۹ سال و بالاتر شهر بیرجند در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام نکرده اند.

شریف زاده با اشاره به این که روند واکسیناسیون در استان شدت گرفته است اظهار کرد: از ابتدای شروع واکسیناسیون تا پایان وقت اداری ۳۰ تیر ماه  ۸۹ هزار و ۴۵۶ دز واکسن در استان تزریق شده است.


بیشتر بخوانید


دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی تصریح کرد: پوشش واکسیناسیون جمعیت هدف استان ۱۱ درصد است که به پوشش واکسیناسیون کل کشور بسیار نزدیک است.

او ادامه داد: از ۱۲۰ تست کرونا مثبت ثبت شده در روز گذشته در استان، شهرستان بیرجند با ۴۱ مورد مثبت در رتبه اول، شهرستان زیرکوه با ۱۹ مورد در رتبه دوم و شهرستان طبس نیز در رتبه سوم قرار گرفت.

شریف زاده با اشاره به این که در حال حاضر در شهرستان زیر کوه ۱۱ بیمار کرونا مثبت در بیمارستان‌ها بستری هستند بیان کرد: با توجه به این که امروز تعداد قابل توجهی از بیماران کرونا مثبت با حال عمومی مساعد از بیمارستان مرخص شده اند همچنان در بخش داخی ۸ تخت و در بخش اطفال ۶ تخت خالی است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.