دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: عدم مشاهده پیامک اصلاحی و حضور همراهان علت شلوغی امروز در مرکز تجمیعی واکسیناسیون غدیر بیرجند بوده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی در خصوص علت شلوغی امروز در مرکز تجمیعی واکسیناسیون غدیر بیرجند گفت: روز دوشنبه مورخ ۲۸ تیرماه راه اندازی دو مرکز تجمیعی واکسیناسیون در بیرجند به وزارت بهداشت اعلام شد که از روز سه شنبه این دو مرکز پذیرای مراجعین جهت واکسیناسیون بودند.

او افزود: سامانه وزارت بهداشت برای روز چهارشنبه مورخ ۳۰ تیرماه برای ۵ هزار نفر پیامک تزریق واکسن در محل دو مرکز جدید راه اندازی شده ارسال کرد، اما با توجه به این که مراکز دیگر هم آماده واکسیناسیون این تعداد از افراد بودند به تعداد زیادی از افراد پیامک جدیدی در خصوص این که مکان تزریق واکسن آن‌ها تغییر کرده است ارسال شد.

شریف زاده اظهار کرد: تعدادی زیادی از سالمندان پیامک دوم را مشاهده نکرده و، چون پیامک اول محل تزریق واکسن آن‌ها در محل غدیر بوده است به آن جا مراجعه کرده در صورتی که پیامک اصلاحیه فرستاده شده بود.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی تصریح کرد: سالمندان حتما به پیامک اصلاحی جهت محل جدید تزریق واکسن مراجعه کنند.

او با اشاره به این علت دیگر تجمع امروز در سالن غدیر این بوده که هر کدام از سالمندان با ۲ یا ۳ همراه به محل تزریق واکسن مراجعه کرده اند، ادامه داد: سامندان برای جلوگیری از تجمع نیز باید در ساعت اعلام شده مراجعه کنند و از حضور زود‌تر خودداری کنند.

شریف زاده بیان کرد: واکسن‌هایی که در دوره‌های قبل تزریق شد واکسن‌های سینوفارم تک دُزی بوده که هر ویال نیم سی سی و برای یک نفر تزریق می‌شد، اما واکسن‌هایی که در این مرحله توزیع می‌شود دو دُز و هر ویال به دو نفر تزریق می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.