اتحادیه اروپا اعلام کرد به منظور تقویت نفوذ خود در لیبی، گروهی را برای انجام  مأموریت نظامی به این کشور اعزام می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، اتحادیه اروپا قصد دارد برای تقویت نفوذ خود در لیبی، گروهی را برای انجام  مأموریت نظامی به این کشور بفرستد.

سرویس خارجه اتحادیه اروپا در مقاله‌ای به تاریخ ۱ ژوئیه که در پایگاه خبری این اتحادیه به نام (EUobserver) مستقر در بروکسل منتشر شد، آورده است: اتحادیه اروپا روند صلح لیبی را منوط به خلع گسترده سلاح، ادغام مجدد نیروها و همچنین اصلاحات اساسی در بخش امنیت می‌داند.

در این گزارش عنوان شده است که اتحادیه اروپا در حال حاضر به فکر نهایی کردن برنامه‌ها برای عملیات گسترده در شمال آفریقا در ماه‌های آینده با هدف پایان دادن به قاچاق انسان و اسلحه در منطقه لیبی است.

در این گزارش آمده است: یک مشارکت نظامی (سیاست مشترک امنیتی و دفاعی) از سوی اتحادیه اروپا باید در نظر گرفته شود تا کل فعالیت در حوزه نظامی به کشور‌های دیگر ، واگذار نشود.

اتحادیه اروپا با تأکید بر اینکه مقامات لیبی از این اتحادیه درخواست کمک کردند اعلام کرد: در صورت موافقت مقامات لیبی، ممکن است امکان دریافت حق پرواز گسترده  برای نظارت هوایی اتحادیه اروپا بر سرزمین لیبی فراهم شود.

این در حالی است که  معاون نماینده روسیه در نشست شورای امنیت برای بررسی تحولات لیبی خواستار خروج تدریجی و هماهنگ شده همه نیرو‌های خارجی از لیبی شد و گفت: ضروری است از وارد نشدن مجدد حجم کنونی نیرو‌های میدانی به خاک لیبی اطمینان حاصل شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار