رئیس جمهور مصر بزرگترین پایگاه دریایی کشورش با نام «سوم ژوئیه» را در مرز مصر با لیبی افتتاح کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، مصر روز شنبه پایگاه دریایی جدیدی را به نام «سوم ژوئیه» در منطقه شمال غربی هم مرز با لیبی افتتاح کرد.

بر اساس گزارش تلویزیون رسمی قاهره، عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر بزرگترین پایگاه دریایی این کشور  را که در ۱۰ میلیون متر مربع (۱۰۷.۶ میلیون متر مربع) در شمال غربی منطقه جارجوب گسترش می‌یابد، افتتاح کرد.

احمد خالد، فرمانده کل نیروی دریایی مصر، در سخنرانی خود در مراسم افتتاحیه اعلام کرد: این پایگاه امنیت کانال سوئز و امنیت دریایی را  تأمین می‌کند و مانع از مهاجرت غیرقانونی می‎‌شود.

روزنامه دولتی الاهرام نوشت:  پایگاه نیروی دریایی شامل ۷۴ تأسیسات نظامی و یک میدان هوایی و یک مرکز عملیاتی و تعداد میدان برای تمرینات نظامی است.

پایگاه نیروی دریایی «سوم ژوئیه» سومین پایگاه نظامی بزرگ مصر از زمان قدرت گرفتن السیسی از  سال ۲۰۱۴ در این کشور است.

او قبلا پایگاه نظامی «محمد ناگیب» را در ژوئیه ۲۰۱۷ در نزدیکی مرز غربی با لیبی و «برنایس» را در ژانویه ۲۰۲۰ در دریای سرخ در نزدیکی مرز جنوبی با سودان افتتاح کرده بود.

در سال‌های گذشته، مصر چندین مانور نظامی مشترک با کشور‌هایی از جمله آمریکا، روسیه، ایتالیا، فرانسه، امارات، عمان و سودان برگزار کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار