کمیسیون حقوق بشر استرالیا می‌گوید اکثریت گسترده مسلمانان این کشور تبعیض را تجربه کرده اند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شینهوا، بر اساس گزارشی که کمیسیون حقوق بشر استرالیا امروز دوشنبه منتشر کرد, ۸۰ درصد از مسلمانان در استرالیا با تعصب و تبعیض مواجه شده اند.

نیمی از ۱۰۰۰ نفری که به این بررسی پاسخ داده اند، گفتند از سوی نیروی اجرای قانون مورد تبعیض قرار گرفته اند و ۴۸ درصد هم گفتند که در محل کار و یا زمانی که به دنبال کار بودند، هدف قرار گرفته اند. از هر ۴ نفر از افراد شرکت کننده در این مطالعه، یک نفر گفت  زمانی که مورد تبعیض قرار گرفته اند، از این که بخواهند اعتراض کنند، به شدت هراس داشتند.

ظهیر ادریس، یک وکیل اسلامی مستقر در سیدنی که در کودکی از آفریقای جنوبی به استرالیا مهاجرت کرده، گفت متوجه شده است پس از حملات ۱۱ سپتامبر، تبعیض علیه مسلمانان در استرالیا افزایش یافته است.

شبکه اس بی اس روز دوشنبه به نقل از ادریس گزارش داد: پس از ۱۱ سپتامبر تقریبا همه چیز برای من بسیار تغییر کرد.  او گفت:  "دیدگاه‌ها درباره ایمان و هویت من در فضای عمومی تغییر کرد، بنابراین تعامل کردن همانند گذشته برای من بسیار دشوار شد. 

با وجود سطح بالای اسلام هراسی که در این تحقیق مشخص شد, ۶۳ درصد از شرکت کنندگان در آن گفتند که به نظر آن‌ها استرالیا یک کشور خوب است و ۷۴ درصد گفتند که احساس می‌کنند استرالیایی هستند.

چین تان، یک کمیسر مبارزه با تبعیض نژادی در استرالیا است، گفت اکنون زمان آن رسیده است که دولت فدرال یک شبکه مقابله با نژادپرستی را ایجاد کند. او گفت : ما معتقدیم که قویا و به شدت به یک راهبرد ملی هماهنگ شده نیاز داریم، که درباره حوزه‌های بسیاری برای مقابله کردن با نژادپرستی و تبعیض در سطوح گوناگون فعالیت داشته باشد و من از این که این کمیسیون یک چارچوب مقابله با نژادپرستی ملی را ایجاد و اجرا کند، حمایت می‌کنم. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار