روسیه از جنگنده چند منظوره خود رونمایی می‌کند

تولیدکنندگان جنگنده‌های روسی اعلام کردند که این کشور در نظر دارد در یک نمایشگاه از جنگنده چندمنظوره خود رونمایی کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، روسیه در نظر دارد در نمایشگاه بین‌المللی هوافضا که در روز‌های آتی در این کشور برگزار خواهد شد، از یک فروند جنگنده چندمنظوره خود رونمایی کند.

بخش صنایع هوایی روسیه در این باره گفت که در نمایشگاهِ آتی بین‌المللی هوافضا در مسکو یک فروند جنگنده جدید روسیه رونمایی خواهد شد. این جنگنده در حال حاضر به پارکینگی در فرودگاه «ژوکوفسکی» نزدیک شهر مسکو انتقال داده شده است تا سه‌شنبه هفته جاری در این نمایشگاه از آن رونمایی شود.

همچنین گفته می‌شود قرار است «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، نیز از این نمایشگاه بازدید کند. بنابر اعلام رسانه‌های روسی، سازنده این جنگنده شرکت سازنده هواپیما‌های «سوخو» روسیه است، که این جنگنده را به‌عنوان طرحی برای توسعه جنگنده‌های تاکتیکی سبک ساخته است.

این جنگنده، کوچک‌تر از جدیدترین جنگنده رادارگریزِ دو مورتوره «سوخو-۵۷» است و تنها یک موتور دارد. سوخو-۵۷ پیش‌تر برای مقابله با جنگنده رادارگریز آمریکای «اف-۲۲ رپتور» ساخته شد.

ماه گذشته یک منبع در صنعت هواپیماسازی روسیه گزارش داد، شرکت سوخوی روسیه کار خود را در زمینه ساخت نسل پنجم یک جنگنده تک موتوره تکنیکی آغاز کرده که با استفاده از فناوری‌های جنگنده‌های رادارگریز و سوخو-۵۷ ساخته خواهند شد. تاکنون همه جنگنده‌های ساخته شده در روسیه ازجمله سوخو-۵۷ دو موتوره بوده‌اند.

در حال حاضر از جنگنده‌های تک موتوره به‌طور گسترده‌ای در جهان استفاده می‌شود؛ مشهورترین آن‌ها که بیشترین تقاضا را در بازار تسلیحات جهان دارند جنگنده‌های اف-۱۶ و اف-۳۵ آمریکا، جاس-۳۹ گریپن سوئد و جی-۱۰ چین هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار