جنگنده‌های روسی رزمایشی تمرینی با هدف بمباران کشتی‌های دشمن در دریای سیاه انجام دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رویترز در گزارشی از انجام رزمایشی تمرینی ازسوی ارتش روسیه با به‌کارگیری جنگنده‌های این کشور برای بمباران کشتی‌های دشمن در دریای سیاه خبر داد.

ناوگان دریایی روسیه امروز (شنبه) اعلام کرد که هواپیما‌های جنگی از واحد هوایی و همچنین جنگنده‌های واحد جنوبی ارتش این کشور در این رزمایش تمرینی در دریای سیاه شرکت کرده‌اند.

خبرگزاری ریانوستی نیز در گزارشی اعلام کرد: «خدمه هواپیما‌های جنگی روسیه رزمایشی آموزشی را بر روی دریای سیاه انجام دادند. تمرینات برای مقابله با دشمن احتمالی در دریای سیاه انجام شدند.»

بنابر اعلام این خبرگزاری جنگنده‌های استفاده شده در این رزمایش، جنگنده‌های چند منظوره سوخو اس یو ۳۰ اس‌ام (Su-30SM)، بمب‌افکن‌های سوخو ۲۴ ام (Su-24M)، جنگنده بمب‌افکن سوخو اس یو ۳۴ (Su-34)، و جنگنده‌های اس یو ۲۷ (Su-27) بوده‌اند.

این رزمایش تمرینی در حالی انجام می‌شود که اوکراین و ناتو به همراهی متحدانشان رزمایش‌هایی تمرینی در دریای سیاه به راه انداختند و اعلام کردند قرار است بیش از دو هفته به این تمرینات ادامه دهند.

روز چهارشنبه هفته گذشته وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که «ناوگان دریای سیاه» این کشور همراه با «سرویس کنترل امنیت مرزی فدرال» از نقض مرز‌های روسیه در نزدیکی «کیپ فیولنت» در کریمه ازسوی ناوشکن HMS Defender انگلیس جلوگیری کردند.

ناوشکن انگلیسی سه کیلومتر در عمق آب‌های سرزمینی روسیه حرکت کرده بود و وزارت دفاع روسیه اقدام کشتی انگلیسی را به‌عنوان نقض کنوانسیون حقوق دریایی سازمان ملل متحد ارزیابی کرد.

پس از آن وزیر دفاع هلند در سخنانی مدعی مزاحمت جنگنده‌های روسیه برای یک رزمناو هلندی شد و گفت: «جنگنده‌های بی‌مسئولیت روسیه برای یک روزمناو هلندی در دریای سیاه ایجاد مزاحمت کردند.»

پس از آن نیز وزارت دفاع ملی روسیه اعلام کرد که کشتی‌های جنگی این کشور یک تمرین نظامی آموزش جنگی در منطقه وسیع‌تر در دریای سیاه انجام داده‌اند. این تمرین نظامی همزمان با رزمایش اوکراین و کشور‌های ناتو در دریای سیاه برگزار شده است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، نیز در گفت‌وگوی مستقیم سالانه خود با مردم کشورش به ابعاد سیاسی اقدامات تحریک آمیز انگلیس و حضور ناو «اچ ام اس دفندر» در دریای سیاه پرداخت و گفت: این کشتی جنگی به وضوح اهداف نظامی را دنبال می‌کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۱۲ تير ۱۴۰۰
کشور روسیه خودش متجاز است.شبه جزیره کریمه را تصرف کرده.بعد از کشورهای دیگه ایراد میگیرد.
آخرین اخبار