طرح باغچه‌های سلامت با هدف ایجاد جامعه ای سالم و درآمدزایی برای فعالان عرصه کشاورزی در شهرستان بردسیر در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سبک خیز مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بردسیر گفت: در چند سال اخیر طرحی با عنوان باغچه‌های سلامت به صورت مشترک از سوی جهاد کشاورزی و بهداشت شهرستان بردسیر در منطقه به اجرا درآمده است.

او هدف اصلی از اجرای این طرح را بهبود وضعیت تغذیه و ایجاد انگیزه فعالیت‌های کشاورزی سالم در زنان روستایی عنوان کرد و افزود: جهاد کشاورزی با ارائه بذر سبزیجات به صورت رایگان و اعزام کارشناس برای بازدید و پیگیری روند کاشت، داشت و برداشت در مناطق مختلف مشغول به فعالیت است.

سبک خیز با بیان اینکه در حال حاضر توسعه این باغچه‌ها با استقبال چشمگیری مواجه شده، تصریح کرد: کاشت انواع سبزیجات و محصولات جالیزی از قبیل گوجه، بادمجان و ... صورت گرفته است.

او تصریح کرد: کاشت و برداشت محصولاتی، چون انواع سیر، لوبیا سبز، زیره سبز، گل خشت، مرزنجوش، نعناع و... و برداشت محصولات سالم از این باغچه ها، کمک شایانی به تغذیه سالم مردم منطقه و درآمد زایی نسبتا خوب برای فعالان این عرصه کرده که این امر سبب رشد بسیار خوب این باغچه‌ها شده است.

سبک خیز بیان کرد: در این باغچه‌ها سعی برآن است که با ارائه آموزش‌های لازم به داوطلبین اجرای طرح و اجرایی کردن پیشنهادات مناسب و با استفاده نکردن از کود‌های شیمیایی و سموم غیر بیولوژیک و بهره وری از کود‌های دست ساز خانگی و کارشناسی مناسب بهترین و با کیفیت‌ترین محصولات برداشت شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.