امام جمعه شهرکرد گفت: از مسئولان انتظار می‌رود نماز جمعه را به‌عنوان یک پایگاه انقلابی، نسبت به سال‌های قبل بیشتر مورد توجه قرار دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در دومین شورای فرهنگ عمومی امسال با اشاره به سالروز اقامه نخستین نماز جمعه رسمی کشور در پنجم مردادماه ۱۳۵۸ اظهار داشت: تلاش می‌شود تا نماز جمعه نقش خود را در فرهنگ و اعتلای جامعه و شهر‌ها بیشتر ایفا کند.

او افزود: شیعیان در طول تاریخ اسلام، هیچ‌گاه اجازه ندادند تا از نماز جمعه به نفع حکومت طاغوت سوءاستفاده شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام، امام جمعه و نماز جمعه را ظرفیتی بزرگ و تقویت آن را ضروری دانست و اضافه کرد: از مسئولان انتظار می‌رود نماز جمعه را به‌عنوان یک پایگاه انقلابی، نسبت به سال‌های قبل بیشتر مورد توجه قرار دهند.

او همچنین به ظرفیت مطلوب ستاد امر به معروف و نهی از منکر اشاره و تصریح کرد: این ستاد ظرفیت‌های مطلوبی برای اصلاح‌گری اسلامی، دینی، قرآنی، معنوی، اخلاقی و فرهنگی در جامعه است.


بیشتر بخوانید


حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر افراد را از طریق آمران به معروف و ناهیان از منکر به سمت امور دینی و معنوی هدایت می‌کند.

او افزود: با استفاده از ظرفیت جوانان، مسجد، مؤمنان و انقلابیون محله‌ها، برای یاری‌گری به ستاد امر به معروف و نهی از منکر کمک شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام اضافه کرد: شورای اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری با همکاری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان نسبت به ساماندهی و اصلاح وضعیت ورزش رفتینگ در این استان اقدام کنند.

او انسجام فعالیت‌های قرآنی را از ضرورت‌های جامعه اعلام و تاکید کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری باید به استناد مصوبه شورای فرهنگ عمومی استان برای انجام فعالیت‌های منسجم قرآنی، به سازمان تبلیغات اسلامی این استان کمک کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام با اشاره به قرار گرفتن در آستانه عید غدیر خم افزود: ظرفیت غدیر در مکتب تشیع یک فرصت ریشه‌ای است که تاکنون حق آن ادا نشده است، اما هیچ‌کس نمی‌تواند اصل و حقیقت غدیر را منکر شود.

او ادامه داد: ظرفیت‌های غدیر باید به‌عنوان یک اصل اساسی، به نسل‌های آینده متقل شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار