رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی گفت: بخش خصوصی به دنبال اقتصادی آزاد و رقابتی است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید رضا صالحی رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی در رابطه با انگیزه تولید برق برای تولیدکنندگان گفت: بخش خصوصی به دنبال اقتصادی آزاد و رقابتی است؛ در سال‌های گذشته اگر اجازه داده می‌شد از نیروگاه‌های گاز، برق بیشتری تولید می‌شد.

صالحی ادامه داد: البته با ساختار اقتصاد انرژی می‌توانیم در قیمت گذاری آن نقش داشته باشیم و به سمت رشد گام برداریم.

اقتصاد آزاد و رقابتی نجات دهنده برق

او افزود: در رابطه با صادرات برق باید از موقعیت کشورمان بسیار بهره ببریم، بر این اساس می‌توانیم از تبادلات برق و حامل‌های انرژی استفاده مطلوبی کنیم با توجه به پتانسیلی که در تولید برق داریم و در این زمینه تمام فرآیند از تولید تا انتقال بر عهده خودمان است و می‌توانیم درآمد‌های بیشتری از این راه حتی بیشتر از درآمد‌های نفتی داشته باشیم و درآمد بیشتر بسیار مشکل گشا است.


بیشتر بخوانید

 محدودیت در تامین برق منطقه تهرانپارس به دلیل آتش سوزی ترانسفورماتور


صالحی گفت: این موضوع که مخازن پشت سد ۳۰ درصد کاهش یافته و استخراج بیت کوین افزایش یافته است یک واقعیت است، اما همه این موضوعات قابل پیش بینی بوده است و این کمبود ۱۰ هزار مگاوات به عدم سرمایه گذاری باز می‌گردد. طبق برنامه ششم باید سالی ۵ هزار مگاوات که ۱۰۰ مگاوات آن تجدید پذیر باشد تولید و وارد مدار می‌کردیم.

او در ادامه گفت: نیروگاه سازی صنعتی زمان بر است، اما می‌توان کار‌هایی انجام داد که از برق‌های محبوس شده و سیکل‌های ترکیبی و موارد این چنینی استفاده کرد.

این مقام مسئول در پایان در رابطه با پیشنهاد به دولت آینده با اشاره به اینکه یک سوم برق کشور مصرفی، یک سوم دیگر برق تجاری و اداری است و یک سوم دیگر برق خانگی است، گفت: اگر به جز موارد برق خانگی به دلیل شرایط اقتصادی  کاری نداشته باشیم می‌توان، بخش‌های دیگر را در بورس انرژی وارد کرد و آن جا است که عرضه و تقاضا بسیاری از موارد را مشخص خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: برق رسانی ، بورس کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
علی
۱۷:۴۶ ۱۶ تير ۱۴۰۰
خدا خیرتون بده
خب دولت حرف زدن تموم شد
لطفا در عمل نشان بدین
این همه اساتید دانشگاه مطالعات پایداری شبکه و مدیریت مصرف مقاله می کنن
وقتشه دیگه تو کشور خودمون پیاده سازی کنید
کشور ما اصلا مدیریت مصرف نداره
اگه برق خونه مردم قطع نشه مردم کاری به صادرات ندارن
آخرین اخبار