مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور در گفتوگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، تصریح کرد: پرداخت خسارت به مشترکان در صورتی که ناشی از نوسانهای برق و نظیر آن باشد، انجام میگیرد.
او ادامه داد: مشترکان در این صورت میتوانند با مراجعه به آدرس و وبسایت بیمه توانیر یا سامانه برق من شناسه قبض خود و قطعه آسیب دیده را اعلام کنند. بیمه پس از بررسی و تائید خسارت ناشی از نوسان، نسبت به پرداخت خسارت اقدام خواهد کرد.
سخنگوی صنعت برق با تاکید براینکه در سال گذشته بیش از ۶۵ میلیارد تومان هزینه خسارت پرداخت شده است، تصریح کرد: بنابر اعتبارهایی که داریم و به محض اعلام توسط مشترک و تائید کارشناس بیمه، آمادگی پرداخت وجود دارد.
سخنگوی صنعت برق کشور اضافه کرد: مشترکان زیان دیده میتوانند با رجوع به سامانه بیمه و بارگزاری مستندات پرونده خسارت شامل مدارک عمومی (تصویر آخرین قبض پرداختی مشترک (مصرف کننده) یا تصویر صورت حساب پیامکی آخرین قبض، تصویر کپی کارت ملی مشترک (مصرف کننده)، تصویر اجاره نامه یا سند مالکیت محل خسارت) و تصویر یا فاکتور مربوط به خسارت وارده به تجهیزات (به استثنای مشترکان تجاری)، نسبت به دریافت خسارت آتش سوزی، خسارت ناشی از انفجار، خسارت هزینه پزشکی، خسارت نقص عضو و حادثهی منجر به فوت اقدام کنند.
گفتنی است، در سامانه خسارت مشترکان برق، پنج مرحله ورود اطلاعات، دریافت کد رهگیری، بررسی اولیه مدارک در سامانه توسط بیمه، اعلام نتیجه به مشترک، تائید دریافت خسارت و واریز مبلغ خسارت برای مشترکان زیان دیده در نظر گرفته شده است.
انتهای پیام/