متولی زاده گفت: خسارت ناشی از حوادث برق بیمه است و در سامانه بیمه مشترکان امکان ثبت و پیگیری وجود دارد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدحسن متولی زاده  مدیرعامل توانیر پس ازبازدید معاون اول رئیس جمهور از دیسپاچینگ ملی در جمع خبرنگاران گفت: براساس مصوبات امروز، صنایع انرژی بر مانند سیمان و فولاد، ملزم به کاهش مصرف خود شدند.

متولی زاده با اشاره به این که صنایع غذایی مشمول این محدودیت نخواهند بود، تصریح کرد: طی ۴۰ روز اخیر صنایع بزرگ و کشاورزان همکاری لازم را داشته اند، اما با توجه به شرایط موجود، خواستار همکاری بیشتر صنایع هستیم.

او گفت: حجم سرمایه گذاری صورت گرفته در برق نشانگر آن است در طول ۸ سال گذشته سرمایه گذاری در حوزه صنعت برق کاهش نیافته است.

مدیرعامل توانیر در ادامه با بیان اینکه نیروگاه‌های برق آبی حدود ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت تولید برق دارند گفت: این میزان تولید در سال‌هایی که وضعیت آب کشور متعارف بوده همانند سال‌های ۹۸ و ۹۹، قابل استفاده بود، اما امسال حجم آب سد‌ها ۵۰ درصد کاهش یافته بنابراین ظرفیت تولید نیروگاه‌ها نیز کاهش یافته است.

وی ادامه داد: طی ماه‌های اخیر نیروگاه‌های برق آبی تنها دو تا سه هزار مگاوات ظرفیت تولید دارند بنابراین فاصله بین ۷ الی ۸ هزار مگاواتی یکی از عوامل محدودیت و خاموشی‌ها است.

این مقام مسئول با بیان اینکه ماینر‌های مجاز ۳۰۰ مگاوات مصرف برق دارند که براساس تصمیمات اتخاذ شده از ابتدای خرداد تا پایان شهریور ماه از مدار خارج شده اند، افزود: براساس گزارش دانشگاه کمبریج دو هزار مگاوات از مصرف بر کشور به ماینر‌های غیرمجاز اختصاص دارد.

وی  اذعان کرد: ماهیت رمز ارز‌ها این است که چندان قابل اندازه گیری نیست.

متولی زاده درباره خسارت به لوازم خانگی و نحوه جبران آن گفت: خسارت ناشی از حوادث برق بیمه است و در سامانه بیمه مشترکان امکان ثبت و پیگیری وجود دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار