سامانه الکترونیکی پنجره واحد اقتصادی در سیرجان فعال شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، مهرابی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان در راستای تحقق بخشی به شعار "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها" به اتفاق فرماندار ویژه سیرجان، نماینده مردم سیرجان و بردسیر درمجلس و جمعی از مسئولین اجرایی شهرستان از ۱۳ واحد تولیدی و صنعتی شهرستان بازدید کرد.

  معاون امور اقتصادی استانداری کرمان در حاشیه این بازدید مشکلات و موانع پیش روی تولیدات را از زبان مدیران واحد‌ها جویا شد وگفت: بر اساس برنامه قبلی می‌بایست امروز کارگروه رفع موانع تولید استان در سیرجان برگزار شود که به دلیل شرایط کرونایی امروز ازواحد‌های صنعتی و تولیدی سیرجان در شهرک‌های صنعتی و منطقه ویژه شهرستان بازدید و مقررشد مشکلات تسهیلات و تامین منابع مالی، تامین مواد اولیه کارخانجات از جمله روغن خوراکی و فولاد، مشکلات زیست محیطی و منابع طبیعی برخی از واحد‌های صنعتی و تولیدی پیگیری و مرتفع شود.

او از راه‌اندازی سامانه الکترونیکی پنجره واحد در سیرجان خبر داد وافزود: با توجه به بررسی‌های انجام شده و امکانات موجود در شهرستان سیرجان، سامانه پنجره واحد الکترونیکی سرمایه‌گذاری در شهرستان سیرجان پس از مرکز استان، با هدف تسهیل در سرمایه‌گذاری، بهبود محیط کسب و کار و سادگی روند دریافت مجوزات، راه اندازی می‌شود.

سهراب بهاالدینی فرماندار ویژه سیرجان نیز با قدردانی از سفر معاون استاندار به سیرجان گفت: در راستای رسیدگی به مشکلات و موانع رونق تولید، از ابتدای امسال، یک روز در هفته را با هدف رفع مشکلات واحد‌های تولیدی و صنعتی شهرستان سیرجان و حرکت در مسیر رونق و جهش تولید با حضور امام جمعه و تنی چند از مسوولین انجام می‌شود.

او افزود: با وجود همه مشکلات از تحریم‌های ظالمانه بین‌المللی، بحران کرونا واحد‌های تولیدی و صنعتی سیرجان با همت و تلاش خستگی ناپذیر برای رونق تولید و توسعه، جهاد می‌کنند.

شهباز حسن پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر و رئیس مجمع نمایندگان استان هم دراین بازدید از فعالیت ۸۰۰ واحد تولیدی در سیرجان خبر داد و گفت: به دلیل برخی مشکلات یاد شده این واحد‌ها با ۳۰ تا ۷۰ درصد ظرفیت خود فعالیت می کنند که با رفع مشکلات تولید، امکان  اشتغال هم وجود دارد.

او افزود: امسال بیش از ۸ هزار نفر سهمیه اشتغال در سیرجان اعلام شده است که باید دولت زیرساخت‌های لازم و رفع مشکلات تولیدی را انجام دهد و روحیه مطالبه گری از مسئولین در رسانه‌ها و مردم نهادینه شود تا نتایج خوبی را در اشتغال داشته باشیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار