با پیگیری نماینده مردم جیرفت وعنبرآباد در مجلس مشکلات کشاورزان متضرر جیرفتی در سیستم قضایی مطرح ورسیدگی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، باحضور نماینده مردم جیرفت وعنبرآباد درمجلس در دادگستری جیرفت بخشی ازمطالبات کشاورزان متضرر جیرفتی پیگیری شد.

در این نشست‌های چند ساعته و بازدید از محل پروژه‌ها تعدادی از نمایندگان کشاورزان متضرر نیز حضور داشتند.

ذبیح الله اعظمی در دیدار با دادستان عمومی جیرفت  پس از تبریک هفته قوه قضاییه به مسئولین و کارکنان دستگاه قضایی در جیرفت ، در خصوص مشکل کشاورزان گفت: چیزی نزدیک به ۲ تن و هشتصدکیلو بذر تقلبی که در شهر اصفهان تولید شده است توسط یکی از فروشگاه های کشاورزی در جیرفت با پاکت های تقلبی _رقم مینروا و ریوبراوو  بسته بندی و زیر قیمت واقعی در بین کشاورزان توزیع می شود.

او افزود:با توجه به اینکه کشاورزان پیاز کار جنوب استان کرمان در اسفند ماه این بذر ها را نشای می کنند و در خرداد ماه این نشاء هایی که تبدیل به غده شدند را برداشت و در جایی خنک نگهداری می کنند ونهایتا در شهریور ماه اقدام به کشت آنها می کنند،اما این بذرهای تهیه شده ،تبدیل به غده نشده اند.

به گفته اعظمی کشاورزانی که این بذرها را نادانسته تهیه کرده اند چیزی بالغ بر سی میلیارد تومان متضررشده اند! زیرا از یک طرف هزینه قیمت بذرها و زمین مورد اجاره و هزینه های جانبی واز طرف دیگر این کشت پیاز را از دست داده اند.

حسین سلامی دادستان جیرفت ضمن تشکر از حضور دکتر اعظمی در دادگستری ، در خصوص مشکلات کشاورزان جیرفت موضوع بذر تقلبی گفت: با اعلام شکایت ، رسیدگی به این موضوع در دستور کار دادستانی قرار گرفته است.

او تصریح کرد: تحقیقات در این خصوص شروع شد که با بررسی های انجام شده و طی ارسال نمونه های بذر فروخته شده به سازمان جهاد کشاورزی و انجام آزمایشات تخصصی بر روی این نمونه ها ، تقلبی بودن بذرهای فروخته شده مورد بررسی قرار گرفته و پرونده در شعبه اول دادیاری در حال رسیدگی است.

دادستان جیرفت گفت:هر کس سرمایه مردم را در خطر قرار دهد و باعث از بین رفتن حقوق عامه مردم شود، قانون قطعا با او بدون هیچگونه اغماضی برخورد خواهد کرد.

سلامی خطاب به کشاورزان گفت: قطعا شما کشاورزان هم باید مراقب افراد سودجو و فرصت طلب باشید .چرا که هیچ ارزانی بی علت نیست،در خصوص شکایتی که طرح کرده اید پیگیری های لازم را بعمل اورید . در صورت صدور حکم بر محکومیت طرفین ،اقدام قانونی لازم عمل می اید.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.