زینی وند گفت: احداث ایستگاه باربری قطار برای حمل محصولات کشاورزی، یکی از راهبرد‌هایی است که می‌تواند مشکلات کشاورزی جنوب کرمان را حل کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  علی زینی وند، استاندار کرمان امروز در سفر به جیرفت در نشست هم اندیشی در خصوص مسائل و مشکلات بخش کشاورزی جنوب کرمان گفت: در تمام حوزه‌های منطقه جنوب کرمان، مشکلات متعددی وجود دارد که در حال برطرف شدن است.

او افزود: وزارت جهاد کشاورزی هر چه در توانشان بوده برای محصولات کشاورزی انجام دادند و برآورد خوبی صورت گرفته؛ البته در بخش تعیین خسارت سرمازدگی مشکل شمال استان هم اضافه شد که ارقام نجومی شده  است و امیدواریم منجر به تصمیمات خوبی شود.

زینی وند تصریح کرد: این دوره برای حوزه کشاورزی جنوب، دوره خوبی است و  باید در این دوره اتفاقات خوبی بیفتد و کار‌ها براساس تجارب و پژوهش انجام شود. 

او با اشاره به اینکه متاسفانه به ساختار‌ها و تصمیمات راهبردی توجه نمی‌کنیم، تصریح کرد: مدیران و مسئولان دانش لازم را دارند و همه باید کارشناسی شده، تصمیم بگیرند.

 استاندار کرمان با بیان اینکه در بخش کشاورزی استان کرمان به تناسب آب و نیروی انسانی که وجود دارد، بازدهی آن قابل بیان نیست، افزود: البته در حوزه جنوب اتفاقات خوبی افتاده؛ اما خیلی کم است و  جنوب کرمان در حوزه کشت پیاز و محصولات کشاورزی دچار مشکل شده است.

او با اشاره به اینکه ما بیشترین وقت را برای کشاورزی جنوب گذاشتیم؛ اما  کار راهبردی روی محصولات کشاورزی انجام نشده است، تصریح کرد: کشت باید هدفمند شود؛ یعنی سازمان جهاد کشاورزی سفارش بگیرد و کشاورز محصول مورد نظر را کشت کند.

زینی وند در بحث حمل و نقل گفت: ایجاد ایستگاه باربری قطار برای حمل محصولات کشاورزی، یکی از راهبرد‌هایی است که می‌تواند مشکل حمل و نقل محصولات کشاورزی را حل کند و  این مهم باید به صورت جدی انجام شود.

او به پروژه راه آهن بم ـ جیرفت ـ جاسک اشاره کرد و افزود: با بودجه تعیین شده برای اجرایی شدن این طرح، به سرانجام رسیدن این پروژه، سال‌ها طول می‌کشد.

زینی وند تصریح کرد: همه متخصصان و کارشناسان در بخش کشاورزی مکانیزه، آبیاری تحت فشار و توسعه کشت گلخانه پای کار آیند.

او درباره بخش طیور گفت: کرمان برای تولید مرغ باید خودکفا شود که با پیگیری‌های انجام شده، سایت برای کرمان باز است و سازمان جهادکشاورزی برای صدور مجوز‌ها اقدامات لازم را انجام می دهد.

استاندار کرمان افزود: با این اقدامات، نه تنها در تولید مرغ در استان خودکفا می شویم؛ بلکه می توانیم بازار‌های استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان و کشورهای همسایه را هم پوشش دهیم و این‌ها کارهای راهبردی است و مدیران  باید پرقدرت و محکم کار را پیگیری کنند.

او گفت: توسعه متوازن، کشاورزی مکانیزه، تولید محصولات صادرات محور، توزیع تولید ثروت و کشت هدفمند کلید واژه‌هایی است که باید در ذهن همه کرمانی‌ها و کارشناسان بماند.

زینی وند تصریح کرد: حوزه جهاد کشاورزی جنوب، علم و ظرفیت و توان لازم را دارد و باید کار هدفمند انجام و تصمیم علمی گرفته شود.

همچنین علی زینی وند در این سفر  از آثار مکشوفه تمدن هلیل رود در موزه باستان شناسی جیرفت، محله‌های هدف بازآفرینی شهری، مرکز فرهنگی در حال ساخت کلرود و تپه باستانی کُنارصندل دیدن کرد.

در این بازدید ها بر رعایت حریم تپه  باستانی کنار صندل تاکید شد.

استاندار از عملیات رفع نقاط حادثه خیز محور جیرفت، بلوک، فاریاب بازدید کرد. 

موسوی معاون عمرانی استاندار کرمان، فرماندار جیرفت، نماینده  مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل میراث  فرهنگی استنان کرمان و تعدادی از مدیران استانی و شهرستانی  زینی وند را در این سفر  همراهی کردند.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.