اعظمی گفت: با توجه به اُفت قیمت پیاز جهاد کشاورزی آنالیز خود را از قیمت ها اعلام کند تا سال آینده کشاورزان بدانند قیمت به چه صورت خواهد بود.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، ذبیح‌الله اعظمی نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در نشست هم اندیشی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: برخی از مصوباتی که در سفر اعضا کمیسیون کشاورزی و وزیر جهاد کشاورزی به جنوب کرمان صورت گرفت به خصوص مسائل سرما زدگی متاسفانه انجام نشده و همچنان باقی مانده که باید مجددا مطرح شوند.

او با اشاره مسائل و مشکلات محصولات کشاورزی به ویژه پیاز افزود: میزان ۲۴ میلیارد تومان پیاز در طرح خرید تضمینی خریداری شد که سازمان تعاون روستایی موظف به خرید پیاز درجه سه بود تا بازار تنظیم شود، اما شورای قیمت گذاری به هر دلیلی در سال قبل در مورد پیاز و سیب زمینی مصوباتی نداشتند.

اعظمی با اعلام خبر برگزاری جلسه شورای قیمت گذاری در روز دوشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۰ تصریح کرد: در این جلسه قطعا در مورد پیاز و سیب زمینی تصمیم گیری می‌شود.

او افزود: سازمان جهاد کشاورزی آنالیز خود را برای ما ارسال کند تا حداقل برای سال آینده کشاورزان بدانند قیمت به چه صورت خواهد بود.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیشنهاد ما برای شورای قیمت گذاری این است برای مناطق سردسیر و کشت‌های تابستانه یک قیمت و برای کشت‌های پاییزه جیرفت، جنوب کرمان، دزفول و دشت مغان قیمت دومی در نظر گرفته شود.

او افزود: موضوع آب مسئله مهم کشور است از ۶۰۹ دشت کشور ۴۹۹ تا وضعیت بحرانی دارد بنابراین باید تمام کشت‌ها را براساس وضعیت آب انجام دهیم.

آغاز عملیات پروژه باند دوم جیرفت_ بافت_ سیرجان

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در مراسم آغاز عملیات پروژه راهداری جیرفت_بافت_سیرجان نیز گفت: بخش ساردوئیه و منطقه دلفارد یکی از مناطق زیبا، خوش آب و هوا و گردشگری کشور محسوب می‌شود که یکی از مشکلات ما توسعه نیافتن راه‌های بین شهری و روستایی است.

او افزود: بنابراین احداث ۲۲ کیلومتر راه از سربیژن تا ساردوئیه می‌تواند به توسعه گردشکری بسیار کمک کند.

اعظمی تصریح کرد: ۴۰ کیلومتر راه ورودی شهر جیرفت تا دلفارد هم تقریبا آماده شده و بخش دوم حدود ۳۰ کیلومتر در کوهستان‌های دلفارد است که در برنامه‌های بعدی قرار می‌گیرد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت معادن در ساردوئیه افزود:  اشتغالزایی در معادن بیش از ۷ هزار نفر است کهبرای آن  توسعه راه بسیار اهمیت دارد.

او افزود: باتوجه با اینکه زیرساخت‌های لازم ازجمله، آب، برق، گاز و اشتغالزایی درحال فراهم سازی است در حال پیگیری ارتقای بخش ساردوییه به شهرستان با مرکزیت درب بهشت و شهرستان اسمائیلیه به مرکزیت شهر بلوک هستیم.

اعظمی گفت: همه زیرساخت‌ها از نظر جمعیت و سایر موارد دیگر برای تقسیم بندی کشوری این دو بخش مورد نظر به شهرستان فراهم است ان شالله در سال ۱۴۰۰ به نتیجه برسند و جشن تاسیس این دو شهرستان را داشته باشیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار