فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه و هیئت همراه او با رئیس جمهور سوریه در دمشق دیدار و درباره مسائل مشترک گفتگو کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)،  دفتر ریاست جمهوری این کشور اعلام کرد که الکساندر لاورنتیف، فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه و هیئت همراه او با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در دمشق، پایتخت سوریه دیدار و درباره مسائل مشترک گفتگو کردند.

به گفته این دفتر، محور دیدار هیئت سوری و روسی، بحث و تبادل نظر درباره روابط راهبردی دمشق- مسکو و همکاری‌های دوجانبه بود و دو طرف بر توجه ویژه و ضرورت اولویت دادن به توسعه همکاری در همه زمینه‌هایی که حافظ منافع دو جانبه باشد، تأکید کردند.

در این دیدار همچنین درباره تازه‌ترین تحولات منطقه و تلاش‌های روسیه برای حمایت از مردم سوریه در مقابله با تروریسم و تحریم‌ها رایزنی و تأکید شد این تلاش‌ها با استناد به مواضع ثابت مسکو در زمینه ضرورت احترام به اصول قوانین بین الملل و خواست و اراده ملت‌ها و تکیه بر گزینه مذاکره به عنوان تنها عامل اساسی حل و فصل مشکلات و بحران‌ها در جهان صورت گرفته است.

دو هیئت سوری و روسی همچنین درباره تازه‌ترین تحولات مربوط به روند سیاسی سوریه به ویژه مذاکرات آستانه و نشست‌های کمیته قانون اساسی رایزنی کردند.

در این راستا، لاورنتیف آماده سازی‌های جاری برای برگزاری نشست آتی مذاکرات آستانه را برای بشار اسد تشریح کرد و طرفین بر ضرورت تداوم این مذاکرات بدون هیچ گونه دخالت خارجی که مانع دستیابی به نتایج مثبت است، تأکید کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار