مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمان گفت: استفاده از پساب فاضلاب صنعتی در ۳ شهر استان کرمان در دو سال آینده راه اندازی می‌شود.

محمد طاهری مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب شهری استان کرمان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،گفت: هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در ۲ سال گذشته برای فاضلاب سه شهر استان ازجمله کرمان، سیرجان و زرند سرمایه گذاری شده است.

او افزود: باوجود مشکلاتی که در چند سال اخیر در سطح کشور به ویژه درحوزه سرمایه گذاری ایجاد شد، اما این پروژه‌ها خوشبختانه همچنان در حال پیشرفت هستند.

او با اشاره به اینکه کرمان رتبه نخست جذب سرمایه گذاری در طرح‌های فاضلاب کشور را از آن خود کرده بیان کرد:این درحالی است که استان دوم کشورفقط ۳۰ درصد جذب سرمایه گذاری دراین زمینه داشته است.

طاهری لزوم توجه به اجرای طرح فاضلاب شهری را یادآور شده وگفت: سه شهربافت وشهربابک ورفسنجان نیز در اولویت اجرای طرح فاضلاب شهری هستند که درمرحله مزایده هستند.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان کرمان افزود: درخصوص تامین آب که در تابستان امسال نگرانی‌هایی به وجود آورده است، نیاز آبی استان ما ۱۳ هزار و ۵۸۰ لیتربرثانیه است که میزان تولید ما ۲ هزارلیتر برثانیه کمتر از این میزان است.

طاهری با بیان اینکه ناگزیر برای تامین آب شرب استان باید تمام استان را در نظر بگیریم اظهار داشت:طول شبکه توزیع آب استان ۲۴ هزار و ۲۴۰ کیلومتر است و ۹۲۸ هزار مترمکعب حجم مخازن ذخیره نیز در مرحله بهره برداری قرار دارد.

او تصریح کرد:آب شرب مورد نیاز استان ازچشمه ها، چاه‌ها وقنات‌ها انجام می‌شود و درمناطقی مانند شهر کرمان از سفره‌های زیرزمینی آب این نیاز رفع می‌شود.

او با بیان اینکه برای رفع کمبود نیاز آبی شهرکرمان قرار بود از آب پشت سدشهیدان امیرتیموری رابراستفاده شود گفت: متاسفانه شهرستان رابر علی رغم بارش‌های خوب اخیربا کمبود شدید آب مواجه است وانتقال آب از این شهر به کرمان منتفی است.

طاهری با اشاره به وجود ۹۴۰ حلقه چاه برای تامین آب شرب استان افزود: ۴۰۰ حلقه از این چاه‌ها درشهر‌ها ومابقی آن درروستا‌ها برای تامین آب شرب استفاده می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمان با تاکید براینکه چالش بزرگ کم آبی در استان بیشتر مردم رابر را اذیت می‌کند افزود: متاسفانه با وجود بارش‌های خوب در روستا‌های رابر، بسیاری از مناطق روستایی این شهرستان با تانکرآبرسانی می‌شوند.

طاهری بیان کرد: آب کرمان مشکل کمی وکیفی دارد و درآب بسیاری از مناطق فلزات سنگین حتی گزارش شده است که هم اکنون در سیرجان تصفیه خانه فلزات سنگین به منظور رفع این موضوع راه اندازی شده است.

او از کمک بسیجیان وسپاه ثارالله کرمان برای کمک به آبرسانی با تانکر به روستا‌های استان قدردانی کرد.

طاهری تاکید کرد: به سبب فرسودگی سامانه‌های آبرسانی دراستان کرمان این استان ۱۵ سال از برخی استان‌های دیگر دراین حوزه عقب افتاده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار