فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کوهبنان گفت:پروژه آبرسانی مرد میدان به همت خیران و گروه‌های جهادی با اعتبار۳۰۰ میلیون تومان در کوهبنان اجرا شده است.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، همزمان با هفته قوه قضاییه با حضور امام جمعه، فرماندار، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، ریاست دادگستری، مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کوهبنان، مسئول اداره آب شهرستان، جانشین ناحیه مقاومت بسیج و معاون فرماندار و جمعی از کارکنان ادارات و دادگستری پروژه آبرسانی به روستای فیدکوئیه افتتاح شد.

روح الله ابراهیمی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کوهبنان با گرامی داشت یاد و خاطره شهید بهشتی گفت: پروژه آبرسانی مرد میدان به همت خیران و گروه‌های جهادی با صرف اعتباری بالغ بر۳۰۰ میلیون تومان با اجرای لوله گذاری، تعویض خط انتقال آب و مخزن گذاری به چند روستا با همکاری اداره آب انجام شد.

اوافزود: قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه ثارالله استان با توجه به شرایط خاص ،آبرسانی به روستا‌های استان را در دستور کار قرار داده است که تاکنون به تعدادی از این روستا‌ها با همکاری بسیج سازندگی و اداره آب آبرسانی انجام شده است و کار آبرسانی به روستا‌های باقی مانده با جدیت در حال انجام می باشد.

ابراهیمی تصریح کرد: جا دارد برای رفع مشکل آب آشامیدنی روستای حسین آباد هم مخزنی در نظر گرفته شود البته عملیات آب رسانی به درب خم هم در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد که بدین واسطه روستا‌های بیدان، حسین آباد و درب خم از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند خواهند شد.

حسین سالاری فرماندار کوهبنان هم ضمن تبریک هفته قوه قضاییه گفت: بحث آب یک امر ضروری است در کوهبنان اقدامات خوبی در روستا‌ها انجام شده است تا مشکل آب شرب بهداشتی مرتفع گردد.

اوافزود: در سال گذشته مخزن آب روستای کهن به بهره برداری رسید که تامین آب همراه با احداث مخزن سیمانی و اجرای خط انتقال آب و برق همراه بود و مشکل این روستا رفع شد.

سالاری بیان داشت: در گذشته آب روستای کهن از چرمیز تامین می‌شد که با مشکلاتی همراه بود همچنین آب رسانی به روستای شکرآباد هم انجام شد و مشکل آب روستای گراگوییه هم اخیرا با نصب مخزن به همت اداره آبفای شهرستان حل شده است.

او تاکید کرد: مجتمع آب رسانی دهستان خرمدشت در حال کامل شدن است در حالی که روستای رتک پس از ۴۰ سال از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار شد همچنین شبکه آب روستای فتح آباد هم اجرا گردید و مردم از آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند.

فرماندار کوهبنان تصریح کرد: مجتمع آبرسانی روستای خانمکان با اعتبار بالایی اجرا شد که علاوه بر حل مشکل آب روستا‌های آن منطقه برخی از روستا‌های مجاور هم که امسال دچار تنش آبی شدند به طور موقت از محل این پروژه بهره‌مند شدند.

سالاری بیان داشت: خوشبحانه در حوزه زیر ساخت اقدامات خوبی در شهرستان انجام شده است و همان گونه که در سال گذشته در اصلاح شبکه آب کوهبنان اقدامات خوبی انجام شد امسال هم منبع آب برای روستا‌های افزاد و ده خواجه در برنامه است و همچنین اصلاح شبکه آب شهر کوهبنان در برنامه امسال قرار دارد تا علاوه بر رفع مشکلات افت فشار در برخی از نقاط از جمله بلوار برهان الدین و خیابان شهید فهمیده بتوانیم خط انتقال آب به شهرک طرح اقدام ملی (شهرک شهید سلیمانی) را تقویت کنیم و در حال حاضر هم شبکه داخلی شهرک مذکور در حال انجام است.

فرماندار کوهبنان تاکید کرد: تصمیماتی برای احداث مخزن مستقل روستای افزاد هم اتخاذ شده ضمن اینکه شهرک طرح اقدام ملی مزین به نام سردار شهید سلیمانی هم بزودی از وجود آب شرب برخوردار خواهد شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.