مدیر امور آب منطقه شمال غرب خوزستان بهره برداری از چاه‌های آب موسوم به خشکسالی را راهکاری برای کاهش فشار کم آبی بر کشاورزان دانست.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کیسان روئینیان مدیر امور آب منطقه شمال غرب خوزستان اشاره به صدور مجوز بهره برداری ۵۰۰ حلقه چاه موسوم به خشکسالی با پیگیری‌های مستمر نماینده مردم دزفول در مجلس و سایر مسئولان گفت: در شورای حفاظت منابع آبی، با دستور مدیرعامل سازمان آب و برق استان مجوز بهره برداری از این چاه‌ها تمدید شد.

او با بیان اینکه با وارد شدن این چاه‌ها به مدار و کمک به کشاورزان دارای این چاه‌ها می‌توان تا حدودی از فشار خشکسالی در دزفول کاهش داد، اظهار کرد: این شهرستان و منطقه شمال خوزستان از نظر تولید محصولات کشاورزی از جایگاه ویژه‌ای در استان و کشور برخوردار هستند و باید ضمن حفاظت و نگهداری از منابع آبی در این برهه حساس به کشاورزان نیز توجه شود.

روئینیان بیان داشت: با توجه به کاهش بارندگی در سال آبی جاری، اُفت حجم آب ذخیره شده پشت سد‌های خوزستان، کمبود آب و خشکسالی کشاورزان شمال خوزستان از کشت تابستانه منع شده‌اند؛ به همین دلیل کشاورزان نیز باید در شرایط خشکسالی با وسواس ویژه مدیریت منابع آب را مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.