نیروی دریایی ارتش آمریکا برای تسهیل و پشتیبانی خروج نظامیان خود از افغانستان، ناو هواپیمابر رونالد ریگان را راهی خاورمیانه کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه استریپز، ناو هواپیمابر یو اس اس رونالد ریگان روز جمعه برای کمک به محافظت از نیرو‌های خارج شده آمریکا از افغانستان وارد خاورمیانه شد.

ناو ریگان و خدمه ۵ هزار نفری آن به ناو هواپیمابر آیزونهاور، که از اوایل آوریل در منطقه است، می‌پیوندند. لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در اواخر آوریل دستور داد ناو آیزونهاور تا خروج نظامیان این کشور از افغانستان در منطقه بماند.

نیروی دریایی ارتش آمریکا در اعلامیه خود گفت: ناو رونالد ریگان در کنار شرکای منطقه‌ای و ائتلاف عمل خواهد کرد و آموزش می‌بیند و برای محافظت از نیرو‌های آمریکا و ائتلاف هنگام انجام عملیات عقب نشینی از افغانستان، پشتیبانی از نیروی هوایی را فراهم می‌کند.

در بیانیه نیروی دریایی ارتش آمریکا آمده است: به عنوان یک نیروی مانور ذاتاً انعطاف پذیر که قادر به پشتیبانی از عملیات روزانه است، حضور ناو هواپیمابر ریگان حاکی از تعهد نیروی دریایی آمریکا به شرکای منطقه‌ای و امنیت دریایی است.

ناو رونالد ریگان که بندر اصلی آن در یوکوسوکا ژاپن است، به طور معمول در منطقه عملیاتی ناوگان ۷ آمریکا در اقیانوس آرام غربی، منطقه پرتنش با چین، گشت زنی می‌کند. بنا به اعلام نیروی دریایی آمریکا برای اولین بار از سال ۲۰۱۲ است که این ناو هواپیمابر وارد منطقه ۵ ناوگان نیروی دریایی آمریکا، شامل دریای عرب، دریای سرخ، خلیج فارس، خلیج عمان و مناطقی از اقیانوس هند، می‌شود.

ناو هواپیمابر رونالد ریگان در ۱۹ مه از بندر یوکوسوکا ژاپن خارج شد.

پس از مذاکراتی که چندین سال به طول انجامید و بیش از یک بار متوقف شد، آمریکا و طالبان در فوریه ۲۰۲۰ توافقی را در دوحه امضا کردند؛ توافق نامه‌ای که سازماندهی خروج تدریجی نیرو‌های آمریکایی از افغانستان و زمینه سازی مذاکرات مستقیم بین دولت این کشور و طالبان را فراهم می‌کند. با شروع خروج نظامیان آمریکا از هفته گذشته از افغانستان طولانی‌ترین جنگ در تاریخ آمریکا به پایان خواهد رسید.

«جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا، که با آغاز به کار در کاخ سفید از بازبینی توافق با طالبان خبر داده بود، اخیرا اعلام کرد که نیرو‌های آمریکایی تا ماه سپتامبر از افغانستان خارج خواهند شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشنا
۰۳:۱۵ ۰۶ تير ۱۴۰۰
خب حالا اولش خودتان امدید اما رفتنتان با خودتان نیست ایران شما را مجبور به رفتن از منطقه خواهد کرد این بمیری از ان بمیریها نیست حواستان را خوب جمع کنید خوب.
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۱۴:۰۲ ۰۵ تير ۱۴۰۰
به امید روزی که این ناو رو بشه کشوند به قعر دریاهای کشورهای اسیایی... انشالا اون روز نزدیکه و البته ممکن هم هست که ورش داریم برای خودمون اگه سالم بتونیم تصرفش کنیم
آخرین اخبار