معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : امسال ۱۵ هزار هکتار از اراضی آبی استان به سیستم‌های آبیاری تحت‌فشار مجهز می‌شوند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علی چاله چاله معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه سالانه بین ۱۰ تا ۱۵ هزار هکتار توسعه سیستم‌های آبیاری تحت فشار را در استان داریم، گفت : امسال برنامه ریزی کرده‌ایم تا قریب ۱۵ هزار هکتار از اراضی آبی استان را به سیستم‌های آبیاری تحت فشار تجهیز کنیم.

او با بیان اینکه تجهیز اراضی آبی به سیستم‌های آبیاری تحت‌فشار نقش مهمی در افزایش راندمان مصرف آب دارد، گفت : راندمان مصرف آب در سیستم‌های آبیاری تحت فشار ۷۰ درصد است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: در آبیاری غرقابی که در اغلب مزارع استان استفاده می‌شود، راندمان مصرف آب حدود ۳۰ درصد است و با هدررفت بالای آب همراه است.

چاله چاله سطح اراضی آبی مجهز به سیستم‌های آبیاری تحت فشار را در استان کرمانشاه ۸۱ هزار و ۳۵۱ هکتار اعلام کرد.

این مسئول سپس سطح اراضی اراضی زراعی و باغی استان را ۹۴۶ هزار و ۸۷۲ هکتار اعلام کرد و افزود: تنها ۲۳۷ هزار و ۱۵۲ هکتار از اراضی کشاورزی استان کرمانشاه آبی است که از این سطح ۱۹۵ هزار هکتار آن اراضی زراعی و ۴۲ هزار و ۱۵۲ هکتار دیگر باغات هستند.

او با بیان اینکه ۷۰۹ هزار و ۷۲۰ هکتار از اراضی استان کرمانشاه یعنی معادل بیش از ۷۰ درصد اراضی استان دیم است، گفت: بیشترین اراضی دیم استان در دو شهرستان کرمانشاه و اسلام‌آبادغرب قرار دارند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.