کارشناس مسائل بین الملل گفت: بنیامین نتانیاهو به هر خس و خاشاکی تمسک می‌جوید تا مانع از فعال شدن پرونده‌های فسادش شود.

حسن عابدینی کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره کنار رفتن بنیامین نتانیاهو از قدرت و تحولات رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی طی دو سال گذشته دچار بحران سیاسی شده  که تاکنون به برگزاری چهار انتخابات منتهی شده است، این در حالی است که نتانیاهو نتوانست یک دولت مستقر را تشکیل دهد.

نتانیاهو یک شارلاتان سیاسی است/ نتانیاهو با کنار رفتن از قدرت، بی درنگ باید در برابر دادگاه پاسخگو باشد

وی افزود: در دور سوم انتخابات رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو تصمیم گرفت با بنی گانتس که هم اکنون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی است به صورت چرخشی نخست وزیری را بین خودشان تقسیم کنند. ابتدا یک سال و نیم نتانیاهو در قدرت بماند و بعد از این مدت قدرت به بنی گانتس منتقل شود، اما از آنجایی که نتانیاهو یک شارلاتان سیاسی است، هنگامی که دوره نخست وزیری خودش تمام شد، حاضر نشد قدرت را به بنی گانتس منتقل کند.

عابدینی ادامه داد: دلیل عدم انتقال قدرت از نتانیاهو به بنی گانتس مشخص است، نتانیاهو چهار پرونده بزرگ دارد؛ فساد مالی، ناکارآمدی در مهار ویروس کرونا، فساد در خانواده،گرفتن رشوه و سوء استفاده از قدرت از پرونده های نتانیاهو است. این پرونده‌ها باز است و اگر نتانیاهو از قدرت کنار برود بی درنگ باید در برابر دادگاه پاسخگو باشد.

کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه نتانیاهو به هر خس و خاشاکی تمسک پیدا می‌کند تا مانع از فعال شدن پرونده‌های فساد خود شود، گفت: در ماه‌های گذشته نتانیاهو نتوانست دولت تشکیل دهد و با بهره گیری از ورید هم پیمانان و افرادی که با آن‌ها ائتلاف تشکیل داده بودند هم ناموفق بود، در این میان شاهد بودیم که سایر رقبای نتانیاهو ائتلافی تشکیل دادند تا دولت را در دست بگیرند، البته این دولت که دولت تغییر نام دارد، بسیار شکننده است، چراکه در این دولت جمع اضداد اقدام به ایجاد ائتلاف کردند.

وی افزود: حزب چپ، میانه‌ها و راست‌ها در رژیم صهیونیستی با هم ائتلاف تشکیل دادند، حتی اعراب اسلام گرا به نام حزب الموحده هم ائتلاف کردند و مجموعا ۶۱ کرسی را به دست آورند؛ پارلمان رژیم صهیونیستی ۱۲۰ کرسی دارد که برای تشکیل دولت دست کم به ۶۱ کرسی نیاز دارد یعنی اگر یک نفر از این افراد از ائتلاف خارج شوند، تبعا دوباره این ائتلاف از قدرت کنار گذاشته می‌شود.

نفتالی بنت و یائیر لاپید به دنبال به زیر کشیدن  نتانیاهو از قدرت هستند/ فرقی نمی‌کند چه کسی در رژیم صهیونیستی قدرت را به دست بگیرد

عابدینی افزود: اکنون افراد سرشناسی در این ائتلاف هستند، یکی از آنها «نفتالی بنت» است که به نظر می‌رسد در دوره اول نخست وزیری را به دست می‌گیرد، همچنین «یائیر لاپید» فرد دیگری است که روزنامه نگار است، آقای نفتالی بنت و یائیر لاپید به هر صورتی می‌خواهند نتانیاهو را از قدرت به زیر بکشند، اگر این اتفاق بیفتد که احتمالا طی ۴۸ ساعت آینده باید در پارلمان رژیم صهورنیستی رای گیری شود، اگر نخست وزیری به عهده نفتالی بنت شود، تبعا دوران عمر سیاسی نتانیاهو پایان می‌پذیرد و بعد از این ۱۲ سالی که وی نخست وزیر بوده و سه سال هم در قرن گذشته نخست وزیر بوده است، اکنون باید پاسخ گوی جنایت‌ها، رشوه خواری و سوء استفاده از قدرت باشد.

کارشناس مسائل بین الملل اضافه کرد: ممکن است دوباره در رژیم صهیونیستی انتخابات زود هنگام برگزار شود، یعنی برای پنجمین بار طی دو سال و نیم گذشته باید انتخابات برگزار شود، اما فارغ از همه این‌ها رژیم صهیونیستی به یک بحران هویتی و بحران سیاسی دچار شده است و فرقی نمی‌کند چه کسی قدرت را به دست بگیرد از دید مقاومت اسلامی چه نفتالی بنت چه یائیر لاپید چه بنیامین نتانیاهو، جنایت کاران و اشغالگران سرزمین فلسطین هستند و تفاوتی نمی‌کند چه کسی بر کرسی قدرت بنشیند. رژیم صهیونیستی اکنون مانند ساختمانی می‌ماند که از داخل در حال فروپاشی است و اینکه ظاهر آن را چگونه رنگ آمیزی کنیم، تفاوتی در اصل ماجرا نخواهد داشت.

مهاجر کنندگان به سرزمین های اشغالی چاره ای جز بازگشت به کشور‌های خودشان ندارند

وی یادآور شد: ضربه‌ای که مقاومت اسلامی در جنگ ۱۲ روزه به رژیم صهیونیستی وارد کرد و طی ۱۲ روز بیش از چهار هزار موشک به عمق سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد، سبب شد که موازنه قدرت به نفع مقاومت شکل بگیرد و شرایط به گونه‌ای باشد که ما شاهد فروپاشی از دورن در رژیم صهیونیستی باشیم، همانطور که اکنون گزارش‌ها حکایت‌ها از مهاجرت معکوس می‌کند، چراکه تعدادی از صهیونیست ها و شهرک نشین‌ها که از کشور‌های دیگر به سرزمین‌های اشغالی آمده بودند، با این وعده که خانه‌های مجانی می‌گیرند، امنیت شان تامین می‌شود و زندگی توام با رفاه نصیب شان می‌شود، اکنون وضعیتشان دچار مشکل شده است و امنیت شان هم تهدید می‌شود، بنابراین چاره‌ای نمی‌ماند جز اینکه سرزمین فلسطین را ترک کنند و به کشور‌های خودشان برگردند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که قصد ندارد از سمت خود کناره گیری کند در آخرین اقدامات خود برای در قدرت ماندن و جلوگیری از شکست پیشنهادی را به بنی گانتس، وزیر جنگ این رژیم ارائه داده است. وی در این پیشنهاد از گانتس درخواست کرده تا برای سه سال نخست‌وزیری این رژیم را بدست بگیرد. بنیامین نتانیاهو مدعی شده است که می‌تواند در حال حاضر از سمت خود استفاده کرده و گانتس را به مدت سه سال به عنوان رئیس ائتلاف آبی و سفید نخست‌وزیر قرار دهد. براساس طرح نتانیاهو در جریان این سه سال وی خودش می‌تواند، نخست‌وزیر چرخشی باشد.


بیشتر بخوانید


طبق گزارش‌های منتشر شده، پیشنهاد نتانیاهو از طریق چندین کانال و نزدیکان وی به بنی گانتس ارائه شده و دستیاران وی نیز پیشنهاد نتانیاهو را به طور کامل رد کرده‌اند. نتانیاهو ریاست حزب «لیکود» و بنی گانتس ریاست حزب «آبی و سفید» رژیم صهیونیستی را بر عهده دارند و در آوریل سال ۲۰۲۰ و پس از سه انتخابات متوالی به توافقی برای تشکیل ائتلاف دست پیدا کردند که کابینه نتانیاهو پس از تشکیل و تنها بعد از گذشت ۶ ماه به دلیل عدم توافق با گانتس بر سر تصویب بودجه سال مالی ۲۰۲۰ منحل شد و این موضوع سبب برگزاری انتخابات جدید در مارس ۲۰۲۱ شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار