رئیس پارک علم و فناوری البرز گفت: شرکت‌های فناور و دانش بنیان پارک علم و فناوری در سال ۹۹ از محل فروش محصولات دانش بنیان ۸۱۵ میلیارد تومان درآمد داخلی و ۱۰۰ هزار دلار درآمد ارزی در بخش صادرات کسب کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، مهدی عباسی، رئیس پارک علم و فناوری البرزگفت: اکنون ۱۰۵ شرکت فناور و دانش بنیان در پارک علم و فناوری البرز وجود دارد که  در زمینه های مختلف از جمله اصلاح نژاد گاوی ، اسب و شتر، گیاهان دارویی و صنایع مختلف فعالیت دارند.

رئیس پارک علم و فناوری البرزافزود:  مجتمع تحقیقاتی جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری البرز با حمایت از شرکت های دانش بنیان و فناور توانسته است در سال۱۳۹۹ برای یک هزارو 324 نفر اشتغال مستقیم ایجاد نماید و زمینه تولید انبوه و عرضه محصولات دانش بنیان به بازارهای داخلی و خارجی فراهم نماید.

عباسی گفت: جهاد دانشگاهی یک نهاد انقلابی است که در سال۱۳۵۹ به فرمان امام خمینی تاسیس شده است و  این نهاد در ابتدا 2 موضوع تحقیقات کاربردی و توسعه فعالیت های فرهنگی در دل دانشگاه ها را دنبال می‌کرد که براساس فرمان رهبر معظم انقلاب ماموریت های دیگری ازجمله توسعه آموزش های کاربردی و نیز توسعه اشتغال دانش آموختگان و تجاری سازی فناوری به ماموریت های جهاد دانشگاهی اضافه شد.

او با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی مصداق بارز شعار «ما می توانیم» است افزود: کسی تصور نمی کرد نهالی که در سال۱۳۵۹ کاشته شد بعد از چهار دهه در زمینه های مختلف اینگونه به بار بنشیند که دستاوردهای علمی پژوهشگاه رویان بخشی از آن است.

رئیس پارک علم و فناوری البرز به دستاورد های مختلف جهاد دانشگاهی اشاره کرد وگفت: جهاد دانشگاهی علاوه بر اینکه در برخی زمینه ها در مرز دانش حرکت می کند اما تمرکز جدی آن بر توسعه پژوهش های کاربردی و پژوهش های توسعه ای است.

 عباسی با اشاره به این که مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی محل تمرکز فعالیت های علمی و پژوهشی تجاری سازی و توسعه فناوری در زمینه های مختلف است،افزود: در این مجتمع پژوهشگاه گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی قرار دارد که تمام مراحل کاشت، داشت و برداشت گیاهان دارویی را توأمان انجام می دهد.

انتهای پیام/ر .ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.