چین آمریکا را به مداخله در امور این کشور متهم کرد

پس از اظهارات اخیر وزیر امور خارجه آمریکا در امور هنگ کنگ، پکن واشنگتن را به مداخله در امور خود متهم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیوز ویک، پس از اظهارات مداخله‌جویانه آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا درباره بازداشت‌ها در هنگ کنگ، پکن واشنگتن به دخالت در امور داخلی چین متهم کرد.

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز جمعه در جلسه‌ای توجیهی با اشاره به آمریکا گفت: «این کشور به جای حمایت از دموکراسی و حقوق مردم هنگ کنگ، در حال دخالت در سیاست‌های هنگ کنگ و امور داخلی چین است.»

او همچنین گفت که آمریکا علیه قوانین چین اقدام کرده است.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود چین بارها از آمریکا خواسته است در امور مربوط به منطقه خودمختار هنگ کنگ دخالت نکند و به مسائل داخلی خود بپردازد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، پیشتر در یک نشست خبری، مدعی شده بود: «چین از طریق بازداشت‌های خودسرانه و پیگرد قانونی با انگیزه‌های سیاسی، حقوق و آزادی مردم هنگ کنگ را به شدت تضعیف کرده است.»

اعتراضات در هنگ کنگ از سال ۲۰۱۹ و پس از آن آغاز شد که چین با توجه به قوانین جدید امنیتی اعلام کرد هرگونه اعتراضی را که فتنه، براندازی و یا تجزیه‌طلبی تعبیر شود، ممنوع می‌کند.

مقامات هنگ کنگ و چین می‌گویند که این قوانین امنیتی و اصلاحات انتخاباتی، برای بازگرداندن ثبات و حل مشکلات و حمایت از حقوق بشر، ضروری است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار