رئیس هیئت مدیره انجمن قیر ایران گفت: متاسفانه وزارت راه و شهرسازی با گذشت بیش از دو سال از دریافت حواله‌های قیر، مطالبات آن‌ها را نمی‌پردازد.

داود محمدی رئیس هیئت مدیره انجمن قیر ایران در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ضمن رد ادعای وزارت راه و شهرسازی مبنی بر کمبود قیر برای استفاده در راهداری، بیان کرد: پتانسیل تأمین صددرصدی نیاز مصرف داخل را داریم و همچنین امکان صادرات به کشور‌های دارای ارتباط تجاری با ایران، توسط شرکت‌های عضو انجمن به میزان بیش از یک میلیارد دلار فراهم است.

او افزود: انجمن قیر ایران در حال حاضر شامل ۸۰ عضو از تولید کنندگان شرکت‌های بزرگ، متوسط و کوچک است و چند پروژه جدید در شرف تولید نیز، تقاضای عضویت در این انجمن را دارند.

این فعال صنعت قیر کشور در مورد چالش ها و مشکلات اصلی این صنعت نیز اظهار کرد: در حال حاضر مهمترین مشکلات اعضای انجمن قیر ایران و به طور کلی صنعت قیر کشور این است که یک نهاد رگولاتوری جهت تنظیم گری موضوعات مختلفی مانند صدور پروانه‌های بهره‌برداری، کارت بازرگانی و ... وجود ندارد و این موضوع سبب ایجاد اختلال در عملکرد فعالان این صنعت و صنایع وابسته به آن می شود.

او ادامه داد: همچنین بروکراسی اداری طولانی و پیچیده در عودت وجوه قانونی صادرکنندگان قیر توسط دستگاه‌های دولتی، مشکل مهم بعدی است که صنعت قیر با آن دست به گریبان شده است.


بیشتر بخوانید


محمدی افزود: به طور مثال، متاسفانه وزارت راه و شهرسازی با گذشت بیش از دو سال از دریافت حواله‌های قیر و تاثیر  آن در نقدینگی و تولید شرکت‌های عضو انجمن قیر ایران، همچنان از پرداخت مطالبات این شرکت‌ها، سر باز می زند.

رئیس هیئت مدیره انجمن قیر ایران در پایان ضمن اشاره به وجود راهکار برای مشکلات صنعت قیر، گفت: همچنین یکی دیگر از مشکلات فعالان صنعت قیر، توقف صادرات و ترانزیت قیر از طریق کشور ترکیه و تأثیر منفی آن در تولید شرکت‌های شمال غرب ایران است. متاسفانه این مسئله سبب جلوگیری از ارزآوری توسط صنعت قیر به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار