رئیس‌جمهور سوریه پس از انداختن رای خود در صندوق آرا، مشارکت و تحرکات مردمی در انتخابات را برای پاسخ دادن به ادعا‌های کشور‌های غربی کافی دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، بشار اسد، رئیس‌جمهور و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری سوریه در شهر دوما واقع در حومه دمشق، رای خود را به صندوق انداخت.

او پس از انداختن رای خود به صندوق تاکید کرد کشورش به آنچه کشور‌های غربی درباره انتخابات می‌گویند توجهی ندارد و این اظهارنظرها، ارزشی ندارند.

رئیس‌جمهور سوریه در ادامه گفت بازدید از دوما و دادن رای در این منطقه، تاکید بر این موضوع است که در سوریه هیچ منطقه‌ای علیه منطقه دیگر یا هیچ طایفه‌ای علیه طایفه‌ای دیگر نیست.

اسد با اشاره به مشارکت گسترده سوری‌ها در انتخابات گفت: واکنش‌های مردمی ثابت می‌کند که تصمیم‌گیری شهروندان سوری آزاد و مستقل است. تحرکات مردمی در زمان انتخابات، برای پاسخ دادن به سخنان کشور‌های غربی درباره انتخابات کافی است.

او همچنین تاکید کرد مردم سوریه در برابر تروریسم متحدند.

پیش از این وزرای خارجه آمریکا، فرانسه، انگلیس، آلمان و ایتالیا در بیانیه‌ای مشترک مداخله‌جویانه، از روند برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری سوریه انتقاد کردند و آن را نامشروع خواندند.

سوری‌ها به احدی اجازه نمی‌دهد که حاکمیت کشورشان را مورد تعدی قرار دهد

«عماد ساره»، وزیر اطلاع‌رسانی سوریه، هم اعلام کرد: حضور باشکوه مردم سوریه در پای صندوق‌های رای گیری نشان دهنده عشق ملت سوریه سرزمین و ارزش‌های سوری است. شهروند سوری بر سرزمین و وطن خود پایبند است و به احدی اجازه نمی‌دهد که حاکمیت کشورش را مورد تعدی قرار دهد.

او افزود: استقبال گسترده سوری‌ها و حضور آن‌ها در پای صندوق‌های رای‌گیری مفاهیم زیادی با خود به همراه دارد. شهروندان نشان دادند که تلاش‌ها برای تاثیرگذاری بر اراده آن‌ها و ارعاب و تروریسم از طریق گروه‌های تروریستی یا گرسنگی و فشار اقتصادی از طریق تحریم‌های ظالمانه موسوم به قانون «سزار»، شکست خورده است.

مشارکت گسترده نشان‌دهنده میهن‌پرستی سوری‌هاست

«مخلص قیسیه»، عضو کمیته عالی قضایی انتخابات سوریه، هم گفت: در‌های حوزه‌های اخذ رأی ساعت ۷ صبح  به‌روی رأی‌دهندگان گشوده شد و جمع گسترده‌ای از مردم در برابر مراکز اخذ رأی جمع شده‌اند و منتظر انداختن آرای خود به صندوق هستند.

او افزود: از دقایق اول گشوده شدن حوزه‌های رای گیری در استان‌ها، شاهد استقبال گسترده شهروندان برای مشارکت در این انتخابات بودیم که این میهن‌پرستی سوری‌ها و اصرار آن‌ها برای مشارکت در ساختن آینده سوریه را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار