وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد هیچگونه پایگاه نظامی یا هوایی آمریکا در خاک پاکستان وجود ندارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری رادیو پاکستان، «زاهد حفیظ چودهری» سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در واکنش به شایعات پیرامون حضور نظامی آمریکا در خاک این کشور گفت: اسلام آباد به طور صریح گمانه زنی‌ها در مورد وجود پایگاه نظامی یا هوایی آمریکا در پاکستان را رد می‌کند.

او افزود: هیچ پایگاه نظامی یا هوایی ایالات متحده در پاکستان وجود ندارد و چنین پیشنهادی نیز بررسی نشده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان تاکید کرد: هرگونه حدس و گمان در این باره بی اساس و غیرمسوولانه است و باید از آن اجتناب شود.

زاهد حفیظ چودری تصریح کرد: پاکستان و ایالات متحده از سال ۲۰۰۱ دارای یک چارچوب همکاری در زمینه خطوط ارتباطی هوایی و زمینی هستند، اما توافق جدیدی در این زمینه انجام نشده است.

پیش از این خبرگزاری‌ها به نقل از منابع افغانستانی مدعی شده بودند آمریکا در حال احداث یک پایگاه نظامی بزرگ در مناطق مرزی پاکستان و افغانستان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Austria
reza
۱۱:۵۵ ۰۴ خرداد ۱۴۰۰
این یا کذب محض است و یا شبانه آمریکائی ها با هر وسیله ای که داشته اند بسوی کشورشان بازگشته اند و این یعنی پس از عیدفطر1400 و2020 زمان در مکان و یا مکان در زمان گیردار و متوقف شده است والا آمریکا که برای تصاحب ثروت ملل منطقه با اینهمه کشتارهای وسیع و دسته جمعی با انواع تسلیحات مدرن ممنوعه آمده به این راحتی از منطقه نمیرود.......................
آخرین اخبار