وزیر امور خارچه چک شایعاتی درباره تبادل اطلاعات محرمانه با روسیه در ازای دریافت واکسن اسوتنیک وی را تکذیب کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، یان هاماچک، وزیر امور خارجه جمهوری چک شایعاتی مبنی بر اینکه او در ازای دریافت واکسن اسپوتنیک وی از روسیه، اطلاعات محرمانه مربوط به حادثه آتش سوزی انبار مهمات در چک در سال ۲۰۱۴ را در اختیار آن‌ها قرار داده است، تکذیب کرد.

پیشتر یک رسانه محلی ادعا کرده بود که هاماچک ظاهراً قصد داشته است از روسیه دیدار کند تا رسوایی انفجار سال ۲۰۱۴ را در ازای دریافت واکسن اسپوتنیک وی پاک کند و رضایت روسیه را برای میزبانی کشورش برای دیدار روسای جمهور روسیه و آمریکا جلب کند.

هاماچک در این باره در توییتی نوشت: «من به صراحت ادعا‌های مبنی بر تبادل اطلاعات محرمانه در برابر دریافت واکسن با روسیه را تکذیب می‌کنم. این‌ها دروغ محض هستند و هیچ کس نمیتواند آن را تائید کند.»

هاماچک که قصد داشت در ۱۹ آوریل به مسکو سفر کند، خاطرنشان کرد که از ۱۴ آوریل، وزارت کشور چک مجموعه‌ای از جلسات را با حضور مقامات عالی رتبه آژانس‌های امنیتی چک، دادستان کل و سفیر چک در مسکو برگزار کرده است. حادثه آتش سوزی انبار مهمات و روابط با روسیه تنها محور آن جلسات بود.

وزیر امور خارجه چک همچنین اظهار کرد: «هیچ کس در مورد امکان هرگونه مبادله با روسیه بحث نکرده است. این شایعات برای منافع جمهوری چک ضرر دارد.»

ماه پیش، پراگ ۱۸ کارمند سفارت روسیه را به اتهام جاسوسی و خرابکاری اخراج کرد. روسیه نیز در واکنش به این اقدام ۲۰ کارمند سفارت جمهوری چک در مسکو را از کشورش اخراج کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار