نماینده روسیه در اتحادیه اروپا گفت که بیشتر کشور‌های اروپایی درخواست جمهوری چک را برای اخراج دیپلمات‌های روس نادیده گرفتند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، روسیه، نماینده روسیه در اتحادیه اروپا گفت فکر نمی کند این اتحادیه روابط دیپلماتیک خود را با مسکو قطع کند.

ولادیمیر چیزوف اعلام کرد: بیشتر کشور‌های اروپایی درخواست‌های جمهوری چک برای اخراج دیپلمات‌های روسی را نادیده گرفته‌اند. چندی پیش پراگ مدعی شد افسران  اطلاعاتی روسیه در انفجار‌ انبارهای اسلحه این کشور در سال ۲۰۱۴ دست داشته اند و بسیاری از دیپلمات های روسیه در این کشور را اخراج کرد.

این دیپلمات روس در مصاحبه با شبکه تلویزیونی روسیا ۲۴ گفت: من فکر نمی‌کنم اتحادیه اروپا در پی این اتهامات روابط دیپلماتیک خود را با روسیه نادیده بگیرد یا آن را قطع کند.

چزوف، اقدامات کشورهای مختلف در رابطه با روسیه را حرکاتی عصبی خواند و اضافه کرد: این حرکات نیاز به یک پاسخ مستقیم از طرف ما دارد که در حال اقدام  به آن هستیم.

پارلمان اروپا روز پنجشنبه قطعنامه‌ای در مورد روسیه را تصویب کرد و خواستار تحریم پروژه خط لوله گاز نورد استریم ۲، یک شرکت هسته‌ای  در این کشور و قطع ارتباط روسیه با تعاونی مالی جهانی شد. این قطعنامه الزام آور نیست.

پیش از این، مقامات چک ادعا کرده بودند که روسیه در انفجار‌های انبار‌های اسلحه در سال ۲۰۱۴ نقش داشته است و ۱۸ کارمند سفارت روسیه را اخراج کرده و آن‌ها را افسران اطلاعات نامید. وزارت خارجه روسیه اعتراض قاطعی در این باره انجام داد و در پاسخ ۲۰ کارمند سفارت چک در مسکو را اخراج کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار