تروئیکای توسعه یافته امروز جمعه یک روز پیش از ضرب الاجل طالبان برای خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان، تشکیل جلسه می‌دهد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، تروئیکای توسعه یافته شامل روسیه، چین، پاکستان آمریکا، امروز جمعه، یک روز قبل از پایان مهلت طالبان برای خروج نیرو‌های آمریکایی و ناتو از افغانستان در دوحه تشکیل جلسه می‌دهند.

در این نشست قرار است در مورد روند صلح متوقف شده در افغانستان گفتگو شود.

نمایندگان ویژه چهار کشور در تلاش برای ایجاد انگیزه در مذاکرات صلح درون افغانستان و یافتن راه حل به دلیل عدم موفقیت آمریکا در عملی کردن رویه خروج نیرو‌های آمریکایی در اول مه، که در توافق نامه دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا با طالبان پیش بینی شده است، گرد هم خواهند آمد.

دیروز، کاخ سفید اعلام کرده بود که این کشور بیرون کشیدن نیرو‌های خود را از افغانستان آغاز کرده است.

انتظار می‌رود نیرو‌های آمریکایی و ناتو تا ۱۱ سپتامبر از افغانستان خارج شوند. طالبان هشدار داده است که بند عدم تعرض علیه نیرو‌های آمریکایی از اول ماه مه لغو خواهد شد.

جلسه قبلی تروئیکای توسعه یافته، که در آن مقامات سیاسی افغانستان و طالبان نیز شرکت داشتند، ماه گذشته در مسکو برگزار شد. نتیجه جلسه این شد که چهار طرف خارجی از طرفین درگیر خواستند که خشونت را کاهش دهند و "بلافاصله" برای حل منازعات وارد مباحث اساسی شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار