کارشناس تهویه کارگاه کارگاه تهویه نیروگاه رامین اهواز از موفقیت متخصصان بومی در طراحی و ساخت دستگاه جمع آوری گاز‌های فریونی خبر داد.

مجتبی فرهمند کارشناس تهویه کارگاه کارگاه تهویه نیروگاه رامین اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: کارکنان و متخصصان بومی این نیروگاه موفق شدند با استفاده از امکانات داخلی اقدام به طراحی و ساخت دستگاه ریکاوری به منظور جمع آوری گاز‌های فریونی با کمترین هزینه اقدام کنند.

او یکی ویژگی استفاده از این دستگاه را جلوگیری از هدر رفت گاز موجود در سیستم‌های سردکننده عنوان کرد و افزود: با سوختن کمپرسور، نشتی‌های موردی و یا بروز مشکلات فنی، گاز موجود در سیستم دستگاه تهویه به هدر می‌رفت که با ساخت این دستگاه توانستیم بطور کامل گاز‌های موجود را در کپسول‌های گاز ذخیره و مجددا مورد استفاده قرار دهیم.

فرهمند اظهار داشت: این سیستم و دستگاه در کولر‌های پنجره ای، کولر‌های اسپلیت، سردخانه ها، چیلر‌ها و همه سیستم‌های سرمایشی که با گاز‌های R۲۲ ,R۱۳۴ ,R۱۲ قابل استفاده است و علاوه بر صرفه جویی در مصرف بالای گاز، هزینه‌ای بالغ بر ۶۰۰ تا ۸۰۰ میلیون ریال جهت خرید دستگاه مشابه از بازار‌های داخلی صرفه جویی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.