رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی در ایجاد ارزش افزوده، اشتغال و استمرار تولیدات کشاورزی استان اثرگذار است.

مجید نبی‌پور رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به صدور مجوز ۲۹۱ واحد صنایع تبدیلی در استان گفت: این تعداد صنایع تبدیلی ظرفیت تولید ۲ میلیون و ۲۶۵ هزار تن محصولات غذایی و گیاهی را دارند.

او افزود: میانگین ضایعات محصولات کشاورزی استان ۳۰ درصد کل تولیدات است که با گسترش صنایع تبدیلی در تمامی حوزه‌های کشاورزی قطعا شاهد کاهش هدررفت تولیدات و خام فروشی خواهیم بود.

آقای نبی پور ادامه داد: ۳۶ هزار هکتار نخیلات در استان وجود دارد که در سال ۳۰۰ هزار تن خرما تولید می‌کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی اضافه کرد: ۸۱ هزار و ۵۰۰ تن در صنایع تبدیلی خرمای استان تولید می‌شود که بیشترین فعالیت این صنعت در بخش بسته بندی است و بیشتر در شهرستان شادگان فعالیت دارند.  

این مقام مسئول با اشاره به مشکلات و مسائل حوزه صنایع تبدیلی گفت: تامین سردخانه و سرمایه ثابت و درگردش از بخش صنایع تبدیلی استان محسوب می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نوع بسته‌بندی یکی از چالش‌های حوزه صادرات دانست و افزود: برای بسته بندی‌های مناسب‌تر و به روزتر محصولات کشاورزی باید دستگاه‌های مدرن خریداری شود.

نیاز به توسعه واحد برنجکوبی در استان نیست

نبی پور از وجود ۱۵۰ هزار هکتار شلتوک در استان خبر داد و گفت: ۲۰۰ واحد سنتی برنجکوبی بدون مجوز در استان فعالیت دارند.

او افزود: برآورد‌ها نشان می‌دهد ۱۴۰ هزار تن برنجکوبی در این واحد‌ها انجام می‌شود که با تجهیز و مدرن کردن واحد‌های مذکور امکان افزایش ظرفیت برنجکوبی به میزان ۲۴۰ هزار تن نیز وجود دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به اینکه این تعداد واحد برنجکوبی پاسخگوی نیاز استان است ادامه داد: نیاز به توسعه واحد برنجکوبی در استان نیست و فقط باید به سمت مدرن کردن آنها پیش رفت.

نبی‌پور از فعالیت بیشتر واحد‌های برنجکوبی در شهرستان‌های شوشتر، شوش و بهبهان خبرداد و افزود: برای فعالیت رسمی این واحد‌ها پروانه کسب ارائه خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.