امام جمعه اهواز:

مصرف آب کشاورزی خوزستان باید به صورت علمی مدیریت شود

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: مساله آب در بخش کشاورزی یک دغدغه جدی است و باید به صورت علمی مدیریت شود.

حجت‌الاسلام نماینده ولی فقیه در خوزستان یکشنبه شب در چهارمین رویداد کشاورزی بهره ور (بهبود بهره وری در خشکه کاری برنج) در دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان، با تبریک عید غدیرخم بیان کرد: کشاورزی یک مقوله مهم در استقلال غذایی هر کشوری است.
وی اظهارکرد: امروز مرز‌های دانش و علم جابجا و تکنولوژی‌های نوین ایجاد شده و در نتیجه بخش کشاورزی نیز از سنتی به سمت بهره ور حرکت می‌کند.
نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه یکی از منابع مهم و محدود کشور منابع آبی است گفت: با وجود اینکه خوزستان منابع آبی خوبی دارد ولی این موضوع سبب نمی‌شود درست و بهینه مصرف نکنیم.
حجت الاسلام موسوی فرد گفت: باید به سمت کشت محصولات با نیاز آبی کم حرکت کنیم و در راستای مصرف بهینه آب و ارتقای بهره وری گام برداریم.

وی با اشاره به اهمیت کشت برنج در استان اظهار کرد: برنج محصول آب بری است و باید به صورت خشکه کاری کاشته شود.

امام جمعه اهواز اضافه کرد: دانشگاه باید کشاورزانی که مدیریت بهینه دارند را به عنوان الگو به سایر کشاورزان معرفی کند.

وی از زحمات مسوولان دانشگاه در ارتباط با کشاورزان قدردانی کرد و گفت: راهکار مدیریت و بهینه سازی مصرف در کشاورزی، برقراری ارتباط موثر بین دانشگاه و کشاورز است.

رییس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان نیز در این آیین اظهار کرد: یکی از افتخارات این دانشگاه در دوره اخیر برقراری ارتباط با کشاورزان است، امروز کشاورزان صاحبان اصلی دانشگاه هستند و این یک الگوی خوب برای ارتباط دانشگاه و کشاورز است.

جمال فیاضی با اشاره به برگزاری سه رویداد در این راستا افزود: مسیر و روش پیش روی دانشگاه برداشتن فاصله بین جامعه و دانشگاه است و رویداد‌های دیگری نیز برگزار خواهد شد.

فیاضی بر ضرورت کشاورزی پایدار تاکید و بیان کرد: بهینه بودن کشاورزی از نظر اقتصادی، اجتماعی و تولیدی، رعایت اصول کشاورزی پایدار است.

وی بر ضرورت همکاری دانشگاه و کشاورزان در راستای کشاورزی پایدار تاکید کرد و گفت: کشاورزی پایدار بهره ور است و از نظر تولید، کیفیت و کمیت و مبارزه با آفت و علف هرز صرفه اقتصادی و اجتماعی دارد.

فیاضی ادامه داد: محصول برنج نیاز آبی بالایی دارد و باید به سمت شیوه‌های کشت و تولید ارقامی حرکت کنیم که نیاز آبی پایین، کمیت و کیفیت بالای دارند.

برچسب ها: آب کشاورزی ، کشت برنج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار