استاندار خوزستان ضمن تذکر به دستگاه‌های اجرایی استان که میزان تحقق اشتغال ایجادی آنها در سال جاری کمتر از ۳۰ درصد است گفت: با توجه به وضعیت اشتغال استان، تمدید مهلت اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی باقی مانده از سال گذشته تا پایان مردادماه امسال ضروری است.

علی اکبر حسینی محراب گفت: انتظار داریم که بانک‌های استان مهلت اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی را یک ماه دیگر (تا پایان مردادماه) تمدید کرده تا میزان پرداختی‌های استان از میانگین کشوری بیشتر شود.

وی گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی استان، معمولا فصل کاری از مهرماه شروع می‌شود لذا باید با برنامه‌ریزی صورت گرفته، شاهد افزایش میزان اشتغال در فصل پاییز باشیم.

استاندار خوزستان گفت: بخش کشاورزی و صنعت استان ۲ بال سنگین در امر اشتغال‌زایی هستند و وظایف مهمی بر عهده دارند بنابراین دستگاه‌های مربوطه باید به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به برقراری توازن در امر اشتغال‌زایی تصریح کرد: اکنون برخی از مناطق استان با مشکل بیکاری روبرو هستند و در بحث اشتغال‌زایی، رعایت عدالت منطقه ای ضروری است.

حسینی محراب در ادامه به راه اندازی مجتمع کشاورزی و شیلاتی در جنوب خوزستان اشاره کرد و گفت: با راه اندازی این مجتمع ۲۵ هزار هکتاری در حاشیه جاده اهواز – خرمشهر، از ورود پساب‌های نیشکر به هور و آلودگی محیط زیست جلوگیری خواهد شد همچنین با کشت زراعت چوب و دیگر محصولات صنایع جانبی نیشکر، اشتغال‌زایی خوبی در استان انجام می‌شود.

وی بیان کرد: بر اساس مصوبه شورای اشتغال استان، از خانواده‌های ایثارگر و شاهد برای اشتغال در این مجتمع کشاورزی و شیلاتی استفاده می‌شود.

استاندار خوزستان در پایان تاکید کرد: تمامی مدیران استان باید تا پایان دولت، فعالیت خود را به طور جدی دنبال کرده و یک‌ لحظه کار خود را واگذار نکنند تا به مردم آسیبی وارد نشود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.