مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب از بومی سازی ۱۵ هزار قطعه کالا و تجهیزات صنعت نفت با همکاری شرکت‌های دانش بنیان و همت متخصصان داخلی خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، احمد محمدی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: بومی سازی ۱۵ هزار قطعه کالا و تجهیزات صنعت نفت با همکاری شرکت‌های دانش بنیان و همت متخصصان داخلی انجام شده است.

او افزود: شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب طیف وسیعی از کالا و مواد را هم به صورت مصرف روزانه و هم در پروژه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌دهد و یکی از شرکت‌های بزرگ کشور محسوب می‌شود که در ۶ استان جنوب و جنوب غرب ایران فعالیت می‌کند.

محمدی هدف شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب را حمایت از ساخت داخل و توجه به حداکثرسازی بومی کردن کالا‌ها و مواد مصرفی عنوان کرد و بیان داشت: در این مرحله شرکت ملی مناطق نفت خیز و کارکنان زحمتکش آن با برنامه ریزی‌های دقیق و منظم و همکاری دوجانبه با شرکت‌های دانش بنیان تا کنون کالا و قطعات مهم را بومی سازی کرده اند، این در حالی است که این اقلام پیش از این از سایر کشور‌ها وارد می‌شدند.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، این کالا‌های بومی سازی شده در چاه ها، پروژه‌های روسطحی و سطح الارضی کشور مورد استفاده قرار گرفته اند و از خروج ۹۰ تا ۹۵ درصد ارز از کشور جلوگیری کرده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.